یک نقد به استعفای بنزینی نمایندگان

در هفته ای که گذشت، بنابر تصمیم سران قوا، بنزین در کشور سهمیه بندی شد و قیمت آن نیز اصلاح و افزایش یافت.

یک نقد به استعفای بنزینی نمایندگان

این تصمیم از سوی سرا قوا گرفته شد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی حضور داشت، از اجرای این تصمیم با خبر بود. برخی از نمایندگان می‌گویند که با افزایش قیمت بنزین مخالف بوده و حتی از این تصمیم بی خبر بوده اند. از سوی دیگر افرادی مانند آقایان رحیمی و مصباحی مقدم از اطلاع مجلس در زمینه افزایش قیمت بنزین، خبر می‌دهند. 

معمولا هر آنچه که قرار است در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد، آن موضوع به صورت طرح و لایحه به صحن می‌آید. در مصوبه سهمیه بندی مصرف سوخت و گران شدن آن، اگر طرح و لایحه‌ای به مجلس می‌آمد؛ می‌توانستیم بگوییم مجلسی‌ها از اجرای آن با خبر بودند، اما نه طرحی به صحن آمد و نه لایحه‌ای. 

شاید اگر مصوبه افزایش قیمت بنزین در مجلس مانند طرح هدفمندی های یارانه ها در زمان آقای احمدی نژاد، مورد بررسی قرار می گرفت، پذیرش آن از سوی مردم راحت تر بوده و شیوه و نحوه اجرای این مصوبه شکل بهتری به خود می گرفت. البته اصل هدفمند شدن سوخت و یارانه های انرژی یک امر ضروری است که رهبری نیز از تصمیم سران قوا حمایت کردند و گلایه ها شاید به نحوه اعلام و اجرایش بود.  

در این میان برخی نمایندگان صحبت از استعفا در واکنش به حواشی پیش آمده بر سر این تصمیم کردند. متاسفانه در مجلس گاهی رفتارهایی مشاهده می شود که گویی قرار است پلی برای انتخابات دوره بعد باشند تا یک تصمیم واقعی.

بارها دیده ایم فردی در طول نمایندگی خود، استعفا داده است اما در انتخابات بعدی شرکت کرده و وارد مجلس شده است. وکیل المله ها می دانند که استعفایشان ابتدا در صحن مورد وصول قرار گرفته و باید با رای دیگر نمایندگان مورد تایید قرار بگیرد.به طور طبیعی مجلس هم با این نوع استعفاها مخالف است و این نمایندگان هم از این موضوع مطلع هستند.

مسلما زمانی که رهبری از سران قوا حمایت کردند، استعفای نماینده مجلس، چیزی جز نمایش و حرکت تبلیغاتی  برای اسفندماه نیست. اگر نمایندگان معترض به افزایش قیمت بنزین هستند بایستی دیدگاه خود را از طریق تریبون مجلس و رسانه برای مردم بیان کنند. فردی، متعرض واقعی است که دور بعد در انتخابات مجلس شرکت نکند.

* عضو حزب موتلفه اسلامی

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان