انتقاد معاون استاندار مازندران از تاخیر در نصب دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه ساری

ساری-ایرنا- معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران از تاخیر در نصب دستگاه ای ال اس ((ILS) در فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری از سوی شرکت فرودگاههای کشور انتقاد کرد.

انتقاد معاون استاندار مازندران از تاخیر در نصب دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه ساری

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی رازجویان روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری ، تاخیر در نصب دستگاه ناوبری ای ا ل  اس را یکی از دلایل اصلی برای امتناع برخی شرکت های هواپیمایی برای پرواز در فرودگاه دشت ناز ساری اعلام کرد.
وی اضافه کرد :  فرودگاه دشت ناز سازی  یکی از پروژه های اصلی و محرک توسعه استانی محسوب می شود و عملیاتی شدن محور مواصلاتی فرودگاه و نصب دستگاه آی اس ال از جمله موضوعاتی است که در راستای توسعه و بالا رفتن امنیت فرودگاه می بایست اجرایی شود.
وی یکی از دلایلی اصلی  تاخیر در اجرای طرح های توسعه این فرودگاه را مشکل اعتباری بیان کرد و خواهان نهایی شدن اجرای طرح فنس کشی و نصب دستگاه کمک ناوبری ای ال اس در این فرودگاه شد.
معاون استاندار مازندران از تاخیر در تکمیل راه جدید دسترسی به فرودگاه نیز انتقاد کرد و افزود : تاخیر در تکمیل این پروژه زندگی مردم روستاهای حاشیه این محور را با اختلال مواجه کرد و باید شرکت فرودگاههای کشور نسبت به اجرایی شدن تمام طرح های توسعه ای از جمله تکمیل راه دسترسی اقدام کند.
در حالی فرودگاه دشت ناز ساری فاقد دستگاه ای ال اس به عنوان دستگاه کمک ناوبری برای نشست و برخواست هواپیما در زمان نامساعد جوی است که اکثر فرودگاههای هم سطح با این فرودگاه در سطح کشور به این تجهیزات مجهز شدند و با وجود وعده شرکت فرودگاههای کشور در سال 96 برای خرید و نصب این دستگاه، تاکنون این وعده محقق نشده است.
فرودگاه دشت ناز نام فرودگاهی در 15 کیلومتری شهرستان ساری است و به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی شناخته می‌شود.
از فرودگاه دشت ناز به شهرهای تهران و مشهد پروازهای روزانه‌ توسط هواپیمایی ماهان برقرار است. پروازهای داخلی ان به شهرهای مشهد، شیراز، اهواز، عسلویه، تهران، بندرعباس و کیش برقرار است. فرودگاه بین‌المللی دشت ناز از نظر تعداد مسافر و تعداد پرواز در کشور دارای رتبه 16 است و از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های شمال کشور است. این فرودگاه در هفته بیش از 90 پرواز دارد.

 پایه‌گذاری این فرودگاه مربوط به سال 1326 (1947 میلادی) است اما پروازهای مسافربری این فرودگاه از سال 1372 آغاز گردیده است.

فرودگاه ساری از نظر تعداد پروازهای حج دارای رتبهٔ سوم در کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان