سخنگوی دولت: دست اهل گفتگو را می فشاریم

سخنگوی دولت: دست اهل گفتگو را می فشاریم

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در ایران دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران بامداد روز چهارشنبه اظهار داشت:

من در نشست سخنگویی گفتم پدیده اغتشاشات بیش از دو روز دوام نخواهد داشت؛ احساس کردم مرزبندی میان اعتراض مدنی و خشونت ضد مردمی تعمیق شده است. جفای خشونت‌ها و اغتشاش‌های خیابانی این است که صدای اعتراض مدنی را به حاشیه می‌برد.

وی تاکید کرد:

این حاشیه‌ رانی، خواست بدخواهان ایران و تروریست‌هاست.

دوگانه اعتراض یا اغتشاش، دوگانه گفتگوی اجتماعی یا خشونت است‌ اولی سبب پویش و دومی عامل فرسایش است. نخبگان، انجمن‌های علمی و احزاب می‌توانند پیشرو گفتگو باشند. دست همه اهل گفتگو را می‌فشاریم.

دکتر ربیعی، دستیار اتباطات اجتمایی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اهداف طرح سوخت جدید گفت:

هدف طرح حمایت معیشتی با مدیریت مصرف سوخت، نه جبران کسری بودجه ‌ی دولت، که جبران کسریِ حمایت از معیشت مردم، به ویژه اقشار کمتربرخوردار است. حدود 60 درصد خانوارهای ایران خودرو شخصی ندارند و مصرف بخش بزرگی از خودروداران روستایی و شهرهای کوچک هم زیر شصت لیتر در ماه است. این طرح به نفع هر دو این ‌گروه‌های بزرگ است که تماما شهروندان ایرانند. هموطنان‌ ما به خصوص این دو گروه، به مرور زمان  آثار مثبت آن را خواهند دید.

فارغ از اینکه مصرف بنزین در ایران بشدت بالاست، مصرف بنزین در کشور ما به شکلی اساسی دچار انحراف است. به‌ صورتی که بر اساس داده‌های هزینه_درآمد خانوار، بالاترین دهک درآمدی بیش از 11 برابر ضعیف‌ ترین دهک درآمدی از یارانه بنزین استفاده می‌کند. در حالی که فلسفه پرداخت یارانه این است که از ثروتمندان گرفته شود و به فقرا داده شود، در حامل‌های انرژی از جمله بنزین این امر معکوس است. یعنی یارانه به همه پرداخت می‌شود اما طبیعی است که خانواده‌های ثروتمندتر که ماشین‌های بیشتری دارند به نسبت خانوارهای ضعیف‌ تر که یا یک ماشین دارند یا اصلاً ماشین ندارند بیشتر از این یارانه استفاده می‌کنند. لذا هرچه بتوانیم بخشی از این یارانه را از این حالت خارج کرده و به ‌صورت مستقیم به مردم کمک کنیم به عادلانه‌ تر شدن آن کمک خواهد کرد. به ‌نظر بنده دولت با این تصمیم گامی در این جهت برداشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان