یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»؛

سه‌شنبه هفته گذشته، نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع شدند/ لاریجانی جزئیات طرح را به نمایندگان گفت، اما زمان اجرای آن را اعلام نکرد

یک منبع آگاه در این خصوص به «تابناک» گفت: سه شنبه هفته گذشته (دو روز پیش از آنکه تصمیم گیری سران قوا برای اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین عملیاتی و آغاز شود) علی لاریجانی، رئیس مجلس طی سخنانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را در جریان نهایی شدن تصمیم گیری برای آغاز سهمیه بندی بنزین و قیمت های جدید قرار داده است...

پس از آنکه از ساعت صفر روز جمعه 24 آبان ماه با رأی شورای عالی اقتصادی سران سه قوه و همچنین تصمیم شورای عالی امنیت ملی مقرر شد، بنزین سهمیه بندی شده و هر خودرو بعد از این دارای ماهانه 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ 1500 تومان باشد و بقیه نیاز خود را با نرخ لیتری 3000 تومان تامین کند، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این تصمیم انتقاد کردند.

به گزارش «تابناک»؛ حتی برخی نمایندگان به دنبال این تصمیم از ارائه طرح‌های دوفوریتی و سه فوریتی برای اصلاح قیمت بنزین و همچنین بازگشت آن به قیمت قبل از تصمیم گیری و اقدام برای سهمیه بندی خبر دادند و البته تعدادی هم پس از حمایت رهبری از تصمیم سران سه قوه تصمیم به استعفاء گرفتند.

نمایندگانی که با سهمیه بندی بنزین مخالفت کردند؛ هرچند خود پیش از این مجوز گرانی بنزین را صادر کرده بود، با اعتراضات شدیدی که به تصمیم سران سه قوه کردند، آب به آسیاب دشمن ریخته و انتظارات زیادی را برای بازگشت قیمت‌ها به قبل از تصمیم برای سهمیه بندی ایجاد کردند.

نمایندگان مجلس سه‌شنبه هفته گذشته از «طرح افزایش قیمت بنزین» مطلع شدند/ لاریجانی جزئیات طرح را به نمایندگان گفت، اما زمان اجرای آن را اعلام نکرد

جالب تر اینکه بسیاری از آنان از چنین تصمیمی ابراز بی اطلاعی می کردند که البته در همان زمان هم بسیاری این اقدام و موضع گیری آنها در آستانه انتخابات مجلس یازدهم را نوعی شانتاژ و اقدام پوپولیستی خواندند، چون اعتقاد داشتند حتما این مسأله با نمایندگان مجلس در میان گذاشته شده است. حالا حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده سابق مجلس و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: «نمایندگان از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند.»

او با بیان این که افزایش قیمت بنزین ضرورت داشت گفت: نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین مطلع بودند. حجت الاسلام مصباحی مقدم، با اشاره به این که قیمت بنزین چند سالی ثابت مانده بود، ولی تورم شتابان پیش می‌رفت، اظهار کرد: باید متناسب با افزایش تورم، قیمت بنزین هم اصلاح می‌شد. زیرا پایین بودن قیمت بنزین موجب مصرف زیاد بنزین، ایجاد آلودگی و ترافیک می‌شد.

در همین راستا، خبرنگار «تابناک» به اطلاعات جدیدی از این مسأله دست یافته است؛ اطلاعاتی که نشان می دهد، بر خلاف اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس و مواضع تندی که آنها در قبال سهمیه بندی اتخاذ کردند، آنها پیش از آغاز این طرح در جریان تصمیم گیری نهایی برای سهمیه بندی بنزین قرار گرفته اند.

یک منبع آگاه در این خصوص به «تابناک» گفته که سه شنبه هفته گذشته، یعنی دو روز پیش آنکه تصمیم گیری سران قوا برای اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین عملیاتی و آغاز شود، «علی لاریجانی» رئیس مجلس طی سخنانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را در جریان نهایی شدن تصمیم گیری برای آغاز سهمیه بندی بنزین و قیمت های جدید قرار داده است.

این منبع آگاه البته تأکید کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین به روش فعلی با نمایندگان سخن گفته، ولی به واسطه اینکه قرار بوده این تصمیم بدون هیچ گونه حاشیه ای اجرا شود و به مانند دفعه قبل که تصمیم برای این اقدام نهایی شده بود، اما با لو رفتن آن مشکلات زیادی برای مردم و جامعه ایجاد شد، زمان اجرایی شدن این تصمیم را به نمایندگان اعلام نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان