همایون: دفاع رهبری از تصمیم قوا در غیبت مسئولان تصمیم‌گیرنده فداکارانه بود/ مسئولان اجرایی سربلند نبودند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: این‌که مسئولین تصمیم‌گیرنده و ابلاغ‌کننده در روزهای اول غایب می‌شوند و با مردم حرف نمی‌زنند جای سؤال دارد و رهبری به‌تنهایی تصمیم گرفتند از تصمیم قوا شجاعانه دفاع کنند.

همایون: دفاع رهبری از تصمیم قوا در غیبت مسئولان تصمیم‌گیرنده فداکارانه بود/ مسئولان اجرایی سربلند نبودند

محمدهادی همایون، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و رئیس دانشکده معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره ناآرامی‌های اخیر کشور، با اشاره به اینکه این‌گونه رسانه‌ای کردن خبر گران شدن بنزین سوءتدبیر بوده است، خاطرنشان کرد: اعلام کردن یک‌باره این خبر زمینه ایجاد فتنه را فراهم ساخت. اگر شما صحبت آمریکایی‌ها را در روزهای اخیر دنبال کنید می‌بینید که می‌گویند "ما احساس کردیم در ایران چنین آشوبی اتفاق خواهد افتاد"؛ اما برای همه ما محرز است که تصمیم‌گیری آنها برای آشوب‌های ایران تنها به احساسشان محدود نشده باشد، بلکه یک برنامه‌ریزی جدی پشت تصمیماتشان بوده است و متأسفانه جریان نفاقی نیز داخل کشور با آنها همدست است.

روشنگری باید از سمت مسئولین تصمیم‌گیرنده صورت می‌گرفت

وی در خصوص موضع‌گیری رهبر انقلاب در قبال تصمیم اخیر سران قوا نیز گفت: اگر بصیرت مردم همانند فتنه‌های سال قبل بالا باشد فائق آمدن بر این فتنه نیز طولی نخواهد کشید و این فتنه ادامه پیدا نمی‌کند، اما اینکه مسئولین تصمیم‌گیرنده و ابلاغ‌کننده در روزهای اول غایب می‌شوند و با مردم حرف نمی‌زنند جای سؤال دارد، به همین خاطر رهبر معظم انقلاب به‌تنهایی تصمیم گرفتند از تصمیم سران قوا شجاعانه دفاع کنند. برای همه روشن است که این روشنگری و دفاع باید از سمت مسئولان تصمیم‌گیرنده گرانی بنزین صورت می‌گرفت اما متأسفانه این کار را نکردند و مثل دوره‌های قبل رهبری و مردم سربلند و پیروز آمدند اما مسئولین و خواص خیر.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید به اینکه "پس از اتمام این جریانات باید به مسئله رسیدن به دولت اسلامی اهتمام ورزیم"، تصریح کرد: ما باید از این مرحله به مرحله جامعه اسلامی نیل پیدا کنیم. در این مسیر رهبر انقلاب نیز هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد که کشتی انقلاب درگیر طوفان‌های مسیر خود شود، در این بین پاسخگو نبودن دولت، عدم عملکرد درست مجلس و یا اختلاف بین این دو می‌تواند به‌منزله سوراخ کردن این کشتی باشد.

همایون خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سخنان سه روز گذشته، خودشان را هدف همه انتقادات قرار دادند. انتقادات مردم در این شرایط بسیار موجه است، اما چیزی که باید در این بین تبیین شود فرق بین فتنه 88 و فتنه 98 است؛ در سال 88، فتنه با یک مسئله سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد اما در فتنه 98 ما با یک مسئله اقتصادی میان مردم کف جامعه مواجه هستیم، در واقع درگیری میان قشر مستضعف جامعه وجود دارد نه قشری که یک سری اعتقادات و گرایشات خاص سیاسی دارند.

وی در پایان سخنان خود درباره تفاوت میان دو فتنه 88 و 98 خاطرنشان کرد: در سال 88 صف‌بندی دو قشر امت حزب‌الله و غیرحزب‌الله به‌خوبی مشخص بود، اما در فتنه حال حاضر موضوع افرادی هستند که از ابتدا پای کار انقلاب بودند، در عین حال بیرون آمدن از فتنه 98 نشان می‌دهد مردم ما چقدر در این 10 سال و دوره‌های قبل از نظر بصیرت و پایبندی به انقلاب اسلامی رشد داشتند و همه این اتفاقات باعث مستحکم‌تر شدن رابطه مردم با ولی فقیه گشته است.

+

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان