بدهی ۳۰ میلیارد یورویی بیمارستان‌های فرانسه به دولت

تهران- ایرنا- دولت فرانسه امروز(چهارشنبه) در حالی از برنامه اضطراری ۱.۵ میلیارد یورویی خود برای(نجات) بیمارستان‌های این کشور رونمایی کرد که این مراکز ۲۰ برابر آن(۳۰ میلیارد یورو) به دولت بدهکارند.

بدهی 30 میلیارد یورویی بیمارستان‌های فرانسه به دولت

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به اهدافی همچون بهبود نسبی بدهی‌(بیمارستان‌ها)، افزایش بودجه و حق بیمه در چارچوب این طرح اشاره کرد و نوشت: «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه امروز به همراه «اگنه بوزن» وزیر بهداشت این کشور تلاش کردند به غم و اندوه پرستاران پاسخ دهند.

با وجود تردید از اقدام به یک حرکت اجتماعی جدید در بیمارستان‌های عمومی، دولت فرانسه صبح امروز از «یک برنامه اضطراری» به عنوان راهبردی که از یک سال پیش تعیین شده و قرار است تقویت و تسریع شود رونمایی کرد.

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد، دولت 10 میلیارد یورو از بدهی‌های بیمارستان‌ها را با هدف بازگرداندن تعادل مالی موسسه‌ها، در طول سه سال پس می‌گیرد.

براساس این گزارش، در حالی که مجموع بدهی بیمارستان‌ها نزدیک به 30 میلیارد یورو است، این «نشانه بی‌سابقه اعتماد دولت به بیمارستان عمومی» باید به کاهش بار بهره وام(دریافتی از سوی بیمارستان‌ها) کمک کند.

به گفته نخست‌وزیر فرانسه، در چارچوب برنامه «بهداشت من 2022»، بیمارستان‌های موجود باید نوسازی شده و تحولات را همراهی کند. طبق برنامه دولت، قرار است 1.5 میلیارد یورو در طول سه سال به بیمارستان‌ها پرداخت شود که از سال 2020 مبلغ 300 میلیون یوروی آن محقق خواهد شد.
به گفته فیلیپ، مجموع اعتبار  400میلیون یورویی در ابتدای سال در روزهای آتی گشوده خواهد شد.

به گفته وزیر بهداشت فرانسه، در چارچوب این طرح همچنین حق بیمه سالانه 800 یورویی به روشی «پایدار» به نزدیک به 40 هزار پرستار و مراقب بهداشتی ساکن پاریس و حومه این شهر پرداخت می‌شود که درآمدی کمتر از 900 یورو دارند.

صدها پزشک، پرستار، دانشجوی پزشکی و کارمند بیمارستانی پنجشنبه گذشته در پاریس و شمار دیگری از شهرها اعتصاب کردند و از «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه خواستند «بیمارستان‌های دولتی را نجات دهد.»



بیمارستان‌های عمومی این کشور از سال 2005 میلادی تاکنون مجبور شده‌اند 9 میلیارد یورو از هزینه‌های خود را کاهش دهند.

اعتراض‌های جامعه پزشکی، دولت فرانسه را نگران کرده است که کارمندان بخش بهداشت به سایر گروه‌های ناراضی بپیوندند که قرار است در ماه دسامبر(آذر-دی‌ماه) اعتصاب گسترده‌ای بر پا کنند.

فرانسه بیش از یک سال است که با تظاهرات هفتگی معترضان موسوم به «جلیقه زردها» روبروست. مکرون برای آنکه از شدت اعتراض‌های پیش رو بکاهد، وعده داده سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان را افزایش دهد.
2023

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان