۱۶ قلیان سرا در مهاباد به تعزیرات حکومتی معرفی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مهاباد گفت: کارشناسان این اداره ۱۶ قلیان سرا در سطح این شهرستان را به دلیل رعایت نکردن شرایط و ضوابط لازم به تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

16 قلیان سرا در مهاباد به تعزیرات حکومتی معرفی شد

هاشم لاجانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح نظارت ویژه بر نحوه فعالیت قلیان‌سراها با همکاری شبکه و بهداشت و درمان و هماهنگی نیروی انتظامی در سطح شهر انجام و همچنان این نظارت در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال 2 واحد قلیان‌سرا با ارایه تعهدنامه مبنی بر رعایت ضوابط 9 گانه ابلاغ شده از طرف کارگروه مبارزه با مواد مخدر مهاباد، رفع پلمب و یک واحد دیگر نیز پلمب شده است. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 45 قلیان‌سرای فعال در سطح شهر شناسایی شده است، اضافه کرد: هیچ کدام از این واحدها دارای پروانه کسب مختص ارایه قلیان نیست و بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ مجوزی برای مراکز عرضه قلیان صادر نخواهد شد.

رییس اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: این اداره برای قلیان‌سراهایی که اقدام به تغییر کاربری خود به صنف دیگری باشند آماده همکاری از جمله ارایه پروانه کسب رایگان برای متقاضیان آن است.

«لاجانی»، با اشاره به اینکه در سال‌های 94 و 95 همه قلیان‌سراهای مهاباد توسط اتاق اصناف پلمب شده بود، بیان کرد: برخورد چکشی با این واحدها موجب گرایش قلیان‌سرا به داخل خانواده و خانه‌باغ‌ها شده بود که عواقب مختلف دیگری را به دنبال داشت.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر طرح نظارت و بازرسی و اعمال محدودیت در نحوه خدمات‌رسانی این اماکن همراه با فرهنگ‌سازی در حال انجام است که نتایج بهتری حاصل شده است.

طرح نظارت بر عرضه و فعالیت قلیان‌سراها با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، دادستانی، اتاق اصناف، بهزیستی، صنعت، معدت و تجارت و فرماندهی انتظامی این شهرستان در قالب کارگروه مبازره با مواد مخدر در حال اجراست.

ضوابط 9 گانه از طرف کارگروه مبارزه با مواد مخدر به قلیان سراهای سطح شهرستان ابلاغ شده که شامل نصب دوربین، محدودیت زمان ارایه خدمات، ممنوع بودن خدمات به افراد زیر 18 سال و  رعایت اصول بهداشتی است.

مهاباد با 241 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و دارای 2 کمپ ماده 15 ترک اعتیاد و یک مرکز ان.آی.سی (گرمخانه) است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان