مورالس خواستار مداخله جهانی برای توقف نسل کشی در بولیوی شد

تهران - ایرنا - «اوو مورالس» رییس جمهوری مستعفی بولیوی از جامعه جهانی خواست تا برای متوقف کردن نسل کشی در کشورش وارد عمل شود.

مورالس خواستار مداخله جهانی برای توقف نسل کشی در بولیوی شد

به گزارش چهارشنبه شب خبرگزاری فرانسه، مورالس که به مکزیک پناهنده شده است، در کنفرانسی خبری در مکزیکوسیتی گفت: کشتاری جمعی در کشور عزیز ما در حال رخ دادن است.
کمیسیون حقوق بشر قاره آمریکا (IACHR) اعلام کرده است خشونت‌هایی که در هفته‌های اخیر در بولیوی رخ داده 32 کشته بر جای گذاشته است.
مورالس تاکید کرد: از کمیسیون حقوق بشر و سازمان ملل می‌خواهم تا نسل کشی برادران بومی‌ام را که خواستار صلح، دموکراسی و احترام به جان مردم هستند، محکوم کند.
وی افزود: با تلاش فراوان رشد اقتصادی ایجاد کردیم،  کشور را از فقر بیرون کشیدیم اما آنها در حال از بین بردن آن هستند. این مساله برای من دردناک است. کسانی هستند که نمی‌توانند ببینند سرخپوست‌ها به قدرت می‌رسند.
مورالس اولین رییس جمهوری بولیوی است که از میان جامعه سرخپوست بومی این کشور به قدرت رسید. وی 10 روز در پی اعتراض‌هایی که علیه انتخاب دوباره او به رییس جمهوری رخ داد، کناره‌گیری کرد.
هر چند مورالس استعفا کرده و «جنینه آنیس» به عنوان رییس جمهوری موقت فعالیتش را شروع کرده، اما خشونت‌ها در بولیوی شدت گرفته است.
جنینه هفته گذشته وعده داد که انتخابات سراسری به زودی در بولیوی برگزار شود اما تاریخی برای آن مشخص نکرد و در عین حال تاکید کرد که مورالس اجازه شرکت در انتخابات را نخواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان