اعتبار آبرسانی ۲۳ روستای شیروان تامین شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: بتازگی برای آبرسانی به ۲۳ روستای این شهرستان بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی اختصاص یافته است.

اعتبار آبرسانی 23 روستای شیروان تامین شد

صمد ایزانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان اعتبار، 100 میلیارد ریال برای اجرای سه طرح بزرگ آبرسانی روستایی و 40 میلیارد ریال برای آبرسانی به سرانی است که با این میزان اعتبار، تامین آب پنج روستای دیگر به مجتمع آبرسانی زیدر سرانی اضافه شد.

وی گفت: اعتبارات ملی به پروژه های آبرسانی اختصاص می یابد که پیشرفت فیزیکی بالای دارند و در این راستا مجتمع آبرسانی زیدر سرانی و تکمران 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ایزانلو افزود: در دولت تدبیر و امید خدمات خوبی در حوزه آبرسانی روستایی صورت گرفته زیراکه در سال 92 شاخص آب روستایی این شهرستان، 52 درصد بود که اینک به 72 درصد رسیده و استان، 74 درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: کل اعتبارات این شهرستان در سال جاری، 473 میلیارد ریال بوده که از این میزان 60 میلیارد ریال برای آبرسانی روستایی بود که پیش بینی می شود 50 درصد آن تخصیص یابد.

ایزانلو در خصوص آبرسانی روستای برج ذوالفقار افزود: این روستا چندین سال آبرسانی شده که به خاطر نبود برق تامین آب نمی شود که امسال در اعتبارات موافقت نامه ملی آورده شده و پی گیر این موضوع هستیم.

اکنون 134 روستا در این شهرستان از شبکه آب آشامیدنی برخوردارند که 60 هزار نفر با 21 هزار و 500 انشعاب زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.  

شهرستان شیروان 157 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 70 هزار نفر آنان در روستاها سکونت دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان