استاندار گیلان:

ایجاد بارانداز در ایستگاه راه‌ آهن رشت، موجب رونق اقتصادی گیلان می‌ شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان گفت: ایجاد بارانداز در ایستگاه راه‌ آهن رشت، موجب رونق اقتصادی گیلان می‌ شود.

ایجاد بارانداز در ایستگاه راه‌ آهن رشت، موجب رونق اقتصادی گیلان می‌ شود

ارسلان زارع در جلسه بررسی ایجاد بارانداز در ایستگاه راه‌آهن رشت افزود : گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در ایستگاه راه آهن رشت علاوه بر تسهیل در امور تولیدکنندگان و صنعتگران، افزایش میزان درآمد استان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

 گزارش روابط عمومی استانداری گیلان حاکی است ؛وی با اشاره به توجه و اولویت بخشی رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امیدبه اجرای پروژه راه آهن قزوین - رشت اظهار داشت : تلاش‌های درحال اجرا برای اتصال این خط ریلی به بنادر انزلی، کاسپین و آستارا موجب شتاب در توسعه ملی و منطقه ای، گسترش روابط خارجی و نیز توسعه تجارت ایران با کشورهای همسایه می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترش حمل و نقل ترکیبی باید در اولویت قرار گیرد، افزود : حمل و نقل ترکیبی به صورت جاده‌ای، ریلی و در برخی مسیرها استفاده از بستر دریایی، موجب رشد اقتصادی بیشتر جوامع محلی، اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری داخلی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه افتتاح راه آهن قزوین- رشت بخشی از بستر اتصال کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را فراهم کرده، افزود : احداث بارانداز در ایستگاه راه آهن رشت و مسافت کوتاه میان این ایستگاه و مجموعه‌های صنعتی از جمله مجموعه‌های فولاد مستقر در استان گیلان و به ویژه در شهر رشت برای صاحبان کالا و بارهای حجیم، تسریع در عملیاتی کردن آن را اهمیتی فزون تر بخشیده است.

وی برخورداری از موقعیت جغرافیایی، اتصال به خط ریلی سراسری و حمل و نقل دریایی را یک مزیت اقتصادی برای استان دانست و گفت: تاجران و فعالان اقتصادی می‌توانند از آن‌ها برای صادرات کالا به کشورهای هم‌سود (CIS)، روسیه و حتی اروپا استفاده کنند.

استاندار گیلان با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و معافیت‌های موجود در این زمینه و ترغیب صادرکنندگان صنعتی و نیز کشاورزی برای گسترش تولیدات و افزایش مشارکت در بازارهای جهانی اظهار داشت: باید امکانات لازم برای تحقق این ظرفیت را بکار گیریم و احداث بارانداز در ایستگاه راه آهن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات حمل و نقلی را برای صاحبان کالا کاهش دهد.

 زارع تصریح کرد : ایجاد بارانداز و گسترش صنایع پردازشی و انبارداری در ایستگاه راه آهن رشت علاوه بر تسهیل امور تولیدکنندگان و صنعت گران، افزایش میزان درآمد استان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد : با اتصال راه آهن رشت به بندرکاسپین و سپس انزلی که با اهتمام دولت دوازدهم در حال انجام است؛ شاهد رونق بخش ترانزیت و درآمدهای ملی و استانی از طریق این خط ریلی باشیم.

به گزارش ایرنا، نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد ، این مسیر به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 
راه آهن قزوین - رشت 53 تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته شده و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن، تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. 
اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان