اردکانیان و نوواک برگسترش همکاری‌های تهران و مسکو تاکید کردند

مسکو - ایرنا - وزیران نیروی ایران و انرژی روسیه عصر روز پنجشنبه در ساختمان وزارت نیروی روسیه در مسکو دیدار و بر گسترش روابط در تمامی حوزه‌ها تاکید کردند.

اردکانیان و نوواک برگسترش همکاری‌های تهران و مسکو تاکید کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، رضا اردکانیان و الکساندر نوواک در این دیدار که با حضور مهدی سنایی سفیر تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد، مفاد مورد توافق در نتیجه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، بانکی، انرژی، صنعتی و فنی توسط اعضای هیات با همتایان خود  مورد پیگیری و میزان اجرایی شدن آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر نیرو پیش از این دیدار درباره سفر خود گفت: به عنوان مسئول کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه، به مسکو آمده ام، این سفر که به همراه هیاتی از دستگاه‌های مختلف است با هدف پیگیری اختصاص وام پنج میلیارد دلاری دولتی روسیه صورت گرفته است.

وی افزود:  اختصاص این وام چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود و ابتدا دو طرح مهم نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی سیریک در استان هرمزگان به ارزش 1.2 میلیارد دلار و برقی کردن راه آهن اینچه برون_گرمسار با اعتبار حدود یک میلیارد دلار را مدنظر داشت و مذاکرات آنها انجام و قراردادها نیز تنظیم و امضا شده بود.

وزیرنیرو با بیان اینکه برخی کارهای آن باقی مانده بودکه در ماه های اخیر به اتمام رسید خاطرنشان کرد:برای باقی مانده وام تاسقف پنج میلیارد دلارنیز درطول یکسال گذشته پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که در نتیجه این پیگیری‌ها دو هفته قبل طرح‌های پیشنهادی ما مورد تایید قرار گرفت و هیات دولت در جلسه قبل آنها را تصویب کرد.

اردکانیان ادامه داد:یکی از این ‌طرح‌ها بحث کمک به حمل و نقل شهری تا حدود دو هزارواگن مترو است و دیگری بحث راه آهن زاهدان به بیرجند که هردو نیز از طرح‌های مهم برای کشور است.

عضو هیات دولت افزود: همچنین دو طرح نیز مربوط به وزارت نیرو است که یکی توسعه نیروگاه برق آبی گتوند از هزار مگاوات فعلی به یک هزار و 640 مگاوات است که 640 مگاوات به ظرفیت آن افزوده خواهد شد.

اردکانیان گفت: همچنین بازتوانی و توسعه نیروگاه رامین اهواز خواهد بود که در اثر این بازتوانی 180 مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه خواهد شد.

گفتنی است، در مسکو همراه با وزیر نیرو، نمایندگان دستگاه‌های مختلفی مانند وزارت امور اقتصادی ودارایی، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی نیز حضور دارند تا مراحل نهایی کار را انجام دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان