استاندار: هیاتی تجاری از ویتنام به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هیات تجاری از کشور ویتنام با هدف آشنایی با ظرفیت‌های این استان و توسعه مراودات اقتصادی به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند.

استاندار: هیاتی تجاری از ویتنام به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند

«محمدمهدی شهریاری» شامگاه پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این هیات طی هفته آینده به مدت 2 روز در آذربایجان‌غربی حضور خواهد داشت، اظهار داشت: مسئولان، تجار و بازرگانان کشور ویتنام در این سفر با مسئولان ارشد آذربایجان‌غربی دیدار می‌کنند تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دیدار با بازرگانان آذربایجان‌غربی و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی این استان از دیگر برنامه‌های سفر هیات ویتنامی به استان خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازرگانان ویتنامی بیشتر محصول سیب آذربایجان‌غربی را خواستار هستند و باید از این فرصت برای رونق اقتصادی این استان بهره لازم را برد و گام‌های موثری را در این راستا برداشت.

شهریاری اظهار داشت: سفر این هیات تجاری فرصت خوبی است تا طرفین ضمن آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر به تبادل اطلاعات و ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک با یکدیگر بپردازند.

آذربایجان‌غربی در حقیقت دروازه ایران به سمت اروپاست و در امتداد 967 کیلومتر از مرزهای ایران با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری‌ خودمختار نخجوان قرار دارد و از معادن غنی و متنوع، کشاورزی بالفعل و ظرفیت صنعتی بالقوه برخوردار می‌باشد؛ این استان از جمله استان‌های مرزی کشور بوده که دارای 9 گمرک و پنج پایانه مرزی است.

ظرفیت تولید بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی از یک سو و موقعیت استراتژیک این استان از سوی دیگر، دولتمردان و به ویژه نماینده عالی دولت را بر آن داشته است تا از طریق صادرات محصولات کشاورزی در مسیر ارزآوری و توسعه روزافزون استان گام بردارند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان