اعتراف هوک به نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر در ایران

ایرنا نوشت: برایان هوک مسئول امور ایران در وزارت‌ امور خارجه آمریکا در اعترافی آشکار اعلام کرد که با در اختیار گذاشتن ابزار ارتباطی توانستیم که حتی با قطع اینترنت در ایران، اغتشاش گران بتوانند راه های ارتباطی خود را داشته باشند.

اعتراف هوک به نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر در ایران

هوک در گفت‌وگو با " بی‌بی‌سی" فارسی گفت: ما با در اختیار گذاشتن ابزار ارتباطی توانستیم که حتی با قطع اینترنت در ایران، اغتشاشگران بتوانند با ابزاری که ما در اختیارشان گذاشتیم در ارتباط باشند.

وی با بیان اینکه ایران اینترنت را خاموش کرد، گفت: در کنار مردم ایران هستیم. رئیس جمهوری آمریکا نیز در این مدت چندین بار با وزیر امور خارجه درباره این موضوع صحبت کرده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به اینکه رهبران ایران می گویند این اعتراضات ازسوی آمریکا انجام شده، ادعا کرد: با فشار حداکثری آمریکا به ایران، حکومت با کسری بودجه مواجه شده و نمی تواند جوابگوی هزینه ها باشد.

وی با ابراز خرسندی از اعتراضات چند روز اخیر در ایران گفت: فیلمی از یک خانم ایرانی را مشاهده کرده که وی تابلوی شعار مرگ بر آمریکا را پایین کشید.

هوک درباره در اختیار گذاشتن ابزاری برای دور زدن قطعی اینترنت در ایران مدعی شد: در یک سال و نیم گذشته ابزاری را برای مردم ایران فرستادیم که بتوانند بوسیله آن تصاویری از اعتراض های و اقدامات مردم به برای جهان ارسال کنند.

به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه 24 آبان‌ماه به اجرا گذاشته شد، اعتراض‌ها و تجمع‌هایی در برخی شهرها صورت گرفت. برخی با سوءاستفاده از اعتراض‌های مردمی، با هدف اغراض سیاسی، اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقانونی را با آسیب رساندن به جان و مال مردم عادی و نیروهای امنیتی و انتظامی مرتکب شدند و مطالبات به حق مردم  را به بیراهه کشاندند.

310311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان