۱۳۰۰ تئاتر در آذربایجان‌شرقی اجرا شد

تبریز-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد یکهزار و ۳۰۰ عنوان تئاتر در این استان روی صحنه رفته است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

1300 تئاتر در آذربایجان‌شرقی اجرا شد

محمد محمدپور پنجشنبه شب در مراسم پایانی سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی، افزود: این تعداد اجرا با 200 هزار نفر تماشاگر همراه بوده  است و با توجه به اینکه تا پایان سال چند ماه باقی است، به طور حتم این آمار افزایش زیادی خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته نیز بیش از 2 هزار تئاتر در شهرهای مختلف استان اجرا شد که از انها 370 هزار نفر از مردم هنردوست آذربایجان شرقی دیدن کردند.

محمدپور ظرفیت های هنری به ویژه در رشته تئاتر آذربایجان شرقی را بسیار بالا عنوان و اضافه کرد: بدون تردید با توسعه امکانات و سالن های نمایش شاهد موفقیت های بسیار خوب ملی و بین المللی خواهیم بود.

وی آینده تئاتر استان را درخشان و روشن توصیف کرد و ادامه داد: در سال های اخیر به دلیل فعالیت گسترده انجمن نمایش های استان و نیز بروز استعدادهای جوان به رغم کمبود امکانات و سالن های نمایش ، موفقیت های خوبی نصیب استان شده است که امیدواریم این روند تداوم یابد.

محمدپور از فعالان تئاتر استان درخواست کرد تا با توجه به ذائقه های مخاطبان آثاری مخاطب پسند تولید و اجرا کنند.

وی با تاکید بر مطالبه گر بودن هنرمندان از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست کرد تا با تخصیص اعتبارات مناسب نسبت به تجهیز و ایجاد سالن های مناسب نمایش، تئاتر استان را توسعه داده و باعث گسترش این هنر فاخر شوند.

دبیر انجمن نمایش تبریز نیز در این مراسم با بیان ینکه جشنواره سی و یکم تئانر استانی تفاوت ویزه ای با سال های قبل داشت، برگزاری منطقه ای را تفاوت ویژه این جسنواره بیان کرد.

احمد رجب پور گفت: این جشنواره گروه های تئانر شهرهای تبریز، میانه، مرند، اهر و مراغه را شامل می شود که  امشب به نقطه پایانی رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان