تولید و تصفیه شکر در کشت‌وصنعت امیرکبیر اهواز آغاز شد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر گفت: همزمان با شروع عملیات برداشت بیستمین دوره محصول نیشکر، تولید و تصفیه شکرخام در این کشت و صنعت نیز در روزهای اخیر شروع‌شد.

تولید و تصفیه شکر در کشت‌وصنعت امیرکبیر اهواز آغاز شد

محمد فتحی مکوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح اراضی قابل برداشت نیشکر در این کشت و صنعت حدود هشت هزارو 870هکتار است که پیش بینی می شود 770هزار تن نیشکر برداشت و 85هزارتن شکر خام تولیدی استحصال و تبدیل به شکر سفید شود که نسبت به سال زراعی گذشته تغییر چندانی‌ندارد.
وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر تولید شکر از نیشکر ، حدود 90هزار تن شکر خام از کشت و صنعت میرزاکوچک خان و بخشی از شکر خام وارداتی را تصفیه و تبدیل به شکر سفید می کند افزود: در مجموع ، تولید شکر و تصفیه شکر خام داخلی و وارداتی در این مجتمع به 175هزار تن شکرسفید مطابق ظرفیت اسمی این کشت و صنعت وارد بازار خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امیر کبیر با اشاره به کشت جدید نیشکر در این مجتمع در سطح 2 هزار و 202هکتار اظهار داشت: این میزان سطح زیر کشت نیشکر سال آینده به بار می نشیند و وارد چرخه تولید شکر خواهد شد.
کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر یکی از طرح های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در کیلومتر 45 جاده اهواز - خرمشهر و در بخش اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز واقع شده است.
عملیات اجرایی طرح های هفت گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) ، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی تولید 700هزار شکر از اوایل دهه 70 شروع شد و از سال 1380 یکی پس از دیگری وارد چرخه تولیدشدند.
 به گزارش ایرنا بروز سیلاب مهیب بهار امسال حدود نیمی از مجموع 84هزار هکتار زمین های نیشکر طرح های هفت گانه نیشکری خوزستان را به زیرآب برد و حدود 50هزار میلیارد ریال به این واحدها خسارت زد.
پیش بینی شده امسال حدود 400هزار تن شکر در واحدهای هفت گانه نیشکر خوزستان تولید شود که در مقایسه با سال گذشته حدود 45درصد کاهش دارد.
طبق برنامه قرار است تولید شکر در طرح های هفت گانه پس از بازسازی خسارات سیلاب و بهسازی مزارع نیشکر، تا سه سال آینده به تولید پایدار 650هزار تن شکر در سال برسد.
استان خوزستان در مجموع به تنهایی حدود 40درصد نیاز کشور به شکر را تولید می کند.نیاز سالانه کشور به شکر حدود 2.2 میلیون تن است که از این میزان 1.4میلیون تن در واحدهای نیشکری و چغندری کشور تولید می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان