بایدن: ترامپ تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید که دونالد ترامپ احتمالا پس از ترک ریاست جمهوری، تحت پیگرد قانونی قرار می‌ گیرد.

بایدن: ترامپ تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان مناظره انتخاباتی در روز چهارشنبه اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا احتمالا پس از پایان دوره ریاست جمهوری، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: اگر در انتخابات 2020 به پیروزی دست پیدا کنم، کاری که ترامپ انجام داد و به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد انجام نخواهم داد. من به مقام‌ های وزارت دادگستری اجازه خواهم داد تا قضاوت مستقلی و روشنی داشته باشند. این وظیفه رئیس جمهور یا وکیل رئیس جمهور نیست بلکه نقش دادستان کل آمریکا است. بایدن اظهار داشت: اگر آن قضاوت باشد، او قانون را نقض کرده و باید به خاطر این جرم تحت تعقیب قرار گیرد.

این نخستین بار نیست که بایدن از احتمال تعقیب قانونی ترامپ صحبت می کند. وی در ماه جولای نیز خواستار تعقیب قانونی ترامپ شده بود. این درخواست پس از آن مطرح شد که رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 میلادی، در برابر نمایندگان کنگره شهادت داده بود.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده‌اند.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می کند، عضویت داشته است.

ترامپ و متحدان جمهوری خواه وی اتهامات مطرح شده را رد کرده‌اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را آغاز خواهد کرد که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان