در دیدار سفیر ایران؛

رییس‌ جمهوری‌ پاکستان: روابط با ایران اولویت سیاست‌ خارجی ما است

اسلام‌آباد - ایرنا - رییس جمهوری پاکستان با قدردانی از حمایت مستمر تهران از مواضع منطقه‌ای این کشور، تاکید کرد: روابط با جمهوری اسلامی ایران اولویت کلیدی سیاست خارجه اسلام آباد است.

رییس‌ جمهوری‌ پاکستان: روابط با ایران اولویت سیاست‌ خارجی ما است

"عارف علوی" روز جمعه در دیدار خداحافظی "مهدی هنردوست" سفیر ایران در پاکستان افزود: توسعه روابط با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران در اولویت سیاست خارجه دولت اسلام‌آباد قرار دارد.

این دیدار در آستانه پایان ماموریت هنردوست به عنوان سفیر ایران، در محل کاخ ریاست جمهوری در اسلام‌آباد انجام شد.

دفتر رییس جمهوری پاکستان در بیانیه اعلام کرد: علوی در این دیدار گفت که پاکستان قدردان حمایت قاطعانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران از مردم کشمیر است.

در این بیانیه آمده است: رییس جمهوری پاکستان تاکید کرد، تهران و اسلام آباد بر اساس مشترکات دینی، فرهنگی، مذهبی، ارتباط نزدیک میان مردم دو کشور و منافع مشترک از روابط نزدیک و خوبی برخوردار هستند. 

وی با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در منطقه کشمیر، اظهار کرد: پاکستان در همه جوامع بشری به حمایت از حقوق بشر ادامه می‌دهد و بر همین اساس تصمیم به تاسیس شبکه ویژه تلویزیونی مشترک گرفته که هدف آن مبارزه با پدیده اسلام‌ هراسی است.

علوی در این دیدار از خدمات ارزشمند هنردوست در مسیر تحکیم بیش از پیش روابط و پیشبرد همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

سفیر ایران نیز گفت: صلح و ثبات اولویت اصلی دو کشور برادر ایران و پاکستان است. 

هنردوست در روزهای اخیر با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی، مشاور امور صنعت و تجارت، معاون وزیر امورخارجه پاکستان و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز دیدار کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان