شمارش موجودی قفسه‌های انبار تنها با فشردن یک دکمه

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به طراحی نرم‌افزار مناسب برای مکانیزه‌کردن سیستم شمارش کالاها در انبار تنها با فشردن یک دکمه شده است.

شمارش موجودی قفسه‌های انبار تنها با فشردن یک دکمه

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه علمی ایرنا، واژه آر اف آی دی (RFID) برگرفته از Radio Frequency Identification یا سیستم شناسایی با امواج رادیویی است و این سیستم قادر است به صورت خودکار اشیاء، حیوانات و یا انسان را با اتصال به یک میکروچیپ یا کد اختصاصی که در زمان ساخت توسط اشعه لیزر طراحی شده است، تشخیص دهد. اطلاعات مختلف مرتبط بر روی میکروچیپ ذخیره شده و این اطلاعات به صورت بی سیم توسط دستگاه‌های گیرنده (RFID Readers) قابل دریافت است.

این روش تشخیص در مقایسه با فناوری بارکد هوشمندتر، دارای خطای کمتر، کاربری آسانتر و البته قابل اطمینان‌تر است، به ویژه آنکه برای تشخیص هر سوژه دارای تگ آر اف ای دی (RFID Tag)، سوژه نیازی به  عبور از برابر اسکنر مربوطه ندارد و اطلاعات جمعی/انفرادی سوژه در گذر از محدوده گیرنده‌ها به طور خودکار و به یکباره جمع آوری می‌شود.

اما یک شرکت دانش بنیان کشورمان موفق به طراحی یک نرم افزار در حوزه فناوری آر اف ای دی (RFID) شده است و به کاربر در مراکز فروشگاهی این امکان را می‌دهد که بدون لمس، کالا و یا کالاها را به صورت گروهی شناسایی، شمارش و ثبت کند. 

مظاهر مرجانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان که چندسالی است در زمینه تولید نرم افزار مالی و حسابداری فعالیت می‌کند و در حال حاضر در جمع شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است، در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا اظهارکرد: این شرکت از شروع فعالیت خود تا به امروز با تولید انواع نرم افزارهای مالی و حسابداری طیف وسیعی از اصناف و کسب و کارهای مختلف فروشگاهی، بازرگانی و تولیدی را تحت پوشش قرار داده است.

وی در خصوص نرم افزاری که این شرکت دانش بنیان اخیرا موفق به طراحی آن شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن استفاده از فناوری RFID (آر اف ای دی) یا Radio Frequency Identification برای انبارداری است که این امکان را به شما می‌دهد بدون لمس کالاها آنها را شناسایی و شمارش کنید.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: به عنوان مثال در حالت فعلی یک انباردار یا فروشنده برای شمارش کالاها در انبار باید به صورت تکی اجناس خود را شمارش و برای آن فاکتور صادر کند اما با استفاده از نرم افزار جدید طراحی شده تحت عنوان RFID که قابل نصب روی سخت افزار است، امکان شمارش کل موجودی قفسه‌ها به صورت گروهی و شناسایی نوع اقلام و صدور فاکتور امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: درشرایط فعلی فروشگاه‌ها از دستگاه‌های بارکدخوان که با خوانش بارکد کالا به صورت تکی کار می‌کنند برای شناسایی و صدور فاکتور استفاده می‌کنند اما در این دستگاه با فشردن تنها یک دکمه با خوانش تگ‌های روی کالاها به راحتی می‌توان دیتا و اطلاعات محصول را ثبت کرد.

مرجانی در ادامه همچنین اظهارکرد: در صورتی که حتی انبار فروشگاه‌ها بزرگ و مکانیزه باشد، می‌توان با نصب تنها دو آنتن در دو طرف انبار و با فشردن دکمه مخصوص کل موجودی و نوع اقلام را محاسبه کرد و دیگر احتیاج به مراجعه انباردار به قسمت‌های مختلف برای شمارش قفسه‌ای نیست.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، مشتریان عمده تکنولوژی RFID می‌توانند تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپرها و سوپرمارکت‌ها و  بخصوص فروشندگان اجناس گران قیمت باشند.

وی در خصوص تگ های نصب شده روی کالاها نیز توضیح داد: در واقع این تگ ها دارای فرستنده‌های الکترونیکی با آنتن گیرنده، اشکال و بردهای مختلف هستند که روی اجناس نصب می‌شوند و براساس اینکه یک یا چندین بار مصرف شود قیمت‌گذاری شده‌اند.

این فناور در ارتباط با هزینه دستگاه RFID برای مراکز فروشگاهی نیز اظهارکرد: یک بخش هزینه مربوط به قیمت سخت افزار این دستگاه است که حدود 4 تا 5 میلیون تومان و بخش دیگر هزینه نرم افزار است که ما بصورت ابری و با قیمت مناسب آن‌را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم. این درحالی است که پیش از این خرید نرم افزار مستلزم هزینه چندین میلیون تومانی بود اما در حال حاضر نرم افزار بصورت ابری و اجاره ماهانه و اشتراکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

طراحی نرم افزار فروشگاه اینترنتی اختصاصی با هزینه پایین

مرجانی همچنین با اشاره به سایر محصولات نرم افزاری این شرکت دانش بنیان، پارمیس پرو را از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان نام برد و گفت: این محصول شامل یک بسته مالی است که بیشتر ویژه مراکز فروشگاهی کوچک و متوسط است که می‌توانند با استفاده از آن مدیریت مالی مجموعه خود را بصورت کامل انجام دهد.

وی با اشاره به تولید نرم افزار در حوزه فروش اینترنتی محصولات از سوی این شرکت تاکید کرد: این اپلیکیشن در واقع به منظور توسعه هرچه بیشتر کسب وکارها طراحی شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه، پیش از این هزینه نگهداری این فروشگاه‌های اینترنتی بالا بوده است، تصریح کرد: این اپلیکیشن در واقع در بستر ابری به متقاضیان این امکان را می‌دهد که با هزینه پایین و به صورت اختصاصی یک کانال فروش راه‌اندازی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان