عربستان با بستن فرودگاه صنعا،‌ جان ۳۲۰ هزار بیمار یمنی را تهدید می کند

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت دولت نجات ملی وابسته به انصارالله جمعه شب اعلام کرد، بیش از ۳۲۰ هزار بیمار یمنی برای درمان نیازمند سفر به خارج از یمن هستند، اما به خاطر محاصره و بسته بودن فرودگاه، امکان سفر این افراد به خارج از یمن وجود ندارد.

عربستان با بستن فرودگاه صنعا،‌ جان 320 هزار بیمار یمنی را تهدید می کند

به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره"، "یوسف الحاضری" سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به "انصارالله" اعلام کرد، 43 هزار یمنی در نتیجه بسته شدن فرودگاه صنعا توسط ائتلاف سعودی از آگوست 2016 (مرداد 95) تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

الحاضری اضافه کرد:بیش از 28 هزار تن از این افراد مبتلا به سرطان بودند که در نتیجه نبود وسایل بهداشتی مناسب که ناشی از محاصره ائتلاف سعودی و بسته شدن فرودگاه صنعاست، جان باخته‌اند.

الحاضری اضافه کرد: امکان معالجه هزاران بیمار یمنی در صورت بازگشایی فرودگاه صنعا و اعزام آنان به خارج از مرزها، وجود دارد.

پیش تر شورای امور پناهندگان نروژ با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که اقدام عربستان در بستن فرودگاه صنعا واقع در غرب یمن از سه سال گذشته تاکنون 32 هزار یمنی را که نیازمند دریافت کمک‌های پزشکی در خارج از کشور بودند، به کام مرگ فرستاده است.

چندی قبل «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در دیدار با «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار بازگشایی فرودگاه صنعا شده بود.

ائتلاف سعودی از آگوست 2016 (مرداد 95) تمامی پروازهای مسافری را به استثنای پروازهای سازمان ملل متحد و آژانس‌های انسانی وابسته به این سازمان را متوقف کرد و هریک از این پروازها نیز نیاز به هماهنگی با ائتلاف دارد.

این ائتلاف همچنین از زمین، هوا و دریا یمن را محاصره کرده و تمام زیرساخت های این کشور را در طول چهار سال گذشته از میان برده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان