نباید عده‌ای سودجو، دامان پاک همه بازاریان را لکه‌دار کنند

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار، پس از اجرای طرح مدیریت سوخت، گفت: اجازه نخواهیم داد عده‌ای اندک از کسبه با سودجویی، دامن پاک همه بازاریان را لکه‌دار کنند.

نباید عده‌ای سودجو، دامان پاک همه بازاریان را لکه‌دار کنند

محمدعلی شجاعی با بیان این مطلب در برنامه زنده شب های اترک با تاکید بر پرهیز مدیران این حوزه از کوتاهی در انجام وظایف خود، اظهار داشت: برای موثرتر کردن نظارت ها، نامه  ای به وزیر دادگستری نوشته و از وی درخواست کرده ایم تا در این ایام ویژه، اختیارات بیشتری به سازمان های تعزیرات حکومتی برای مقابله با تخلفات صنفی داده شود.
وی با تاکید مجدد بر ممنوعیت افزایش قیمت هرگونه کالا، افزود: قیمت بنزین تنها 2.5 درصد از سبد مصرفی خانوار را تشکیل می دهد، بنابر این قرار نیست این قیمت بنزین بر بازار و اقلام ما تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کار کارشناسی بر روی طرح سهمیه بندی بنزین از مدت ها قبل آغاز شده و البته دولت به‌تنهایی در خصوص این طرح عظیم تصمیم گیری نکرده است.
وی افزود: طرح سهمیه بندی بنزین بارها در جلسه سران قوا مطرح شده و طبق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی شده است.
شجاعی گفت: دولت موظف شده تا سال 1400 بحث هدفمندی یارانه ها را با نگاه ایجاد اشتغال، رونق تولید و برقراری عدالت اجتماعی و رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه اجرا کند.
وی خاطرنشان کرد: سالانه 987 هزار میلیارد تومان یارانه بابت حامل های انرژی پرداخت می شود و این در حالی است که کل بودجه سالانه کشور 386 هزار میلیارد تومان است، یعنی دولت سه برابر بودجه کشور، بابت حامل های انرژی، یارانه پرداخت می کند.
وی ادامه داد: از این میزان یارانه پرداختی 190 هزار میلیارد تومان مربوط به بنزین می شد که اکنون با اجرای طرح مدیریت سوخت در کشور سالانه 30 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل می شود.

شجاعی، مصرف روزانه بنزین در کشور را 94 میلیون لیتر عنوان و اظهار کرد: 30 میلیون لیتر از این رقم را دهک های بالای جامعه به صورت آزاد مصرف می کنند اگر این 30 میلیون لیتر در سال محاسبه شود بیش از 21 هزار میلیون تومان افزایش درآمد دولت از دهک های بالای جامعه است که مابه التفاوت آن بین 18 میلیون خانوار از اقشار ضعیف تر جامعه توزیع می شود.

زیربنای توسعه استان را بد چیده‌اند 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه، الفبای خاص خود را دارد، گفت: متاسفانه در این استان زیربنای توسعه به درستی چیده نشده است تا بتوان گام های بلندی را در این مسیر برداشت.

شجاعی، پیشران اقتصادی این استان را بخش کشاورزی و پس از آن گردشگری و صنعت دانست و افزود: در این راستا طرحی با عنوان «یک دهیار، یک طرح» در استان اجرایی شده و فرمانداران نیز موظف شده اند برای توسعه و فعال کردن بخش تعاونی تلاش بیشتری صورت دهند.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و آبادانی استان تنها به دست خود مردم استان باید صورت گیرد، اضافه کرد: نباید منتظر کسی برای آبادانی بود و پیمودن مسیر توسعه با تشکیل تعاونی برای مشارکت دادن اقشار مختلف، با تاکید بر استعداد و مزیت های نسبی هر شهرستان میسر می شود.
شجاعی اظهار داشت: استان در بخش بین المللی نیز بسیار فعال شده و تاکنون نشست های مختلفی با سرمایه گذاران برگزار شده که به زودی تاثیرات آن را در رشد صادرات شاهد خواهیم بود.

استان خراسان شمالی متشکل از 8 شهرستان، 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان