علم‌الهدی: گرانفروشان جزو اشرار هستند

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در حوادث اخیر ما دو نوع اشرار داشتیم، تصریح کرد: یک نوع آن‌ها که عامل دشمن شدند و خراب‌کاری کردند، قسمت دوم باقی‌مانده آن‌ها و افراد فرصت‌طلب هستند که گفتند بنزین گران شده، بنابراین سیب‌زمینی را گران کردند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امروز اول آذرماه در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشاره به سالروز صدور حکم امام (ره) در تشکیل بسیج و سالگرد بسیج مستضعفین، اظهار کرد: اندیشه امام (ره) در مساله تاسیس و تشکیل بسیج مورد توجه تمام سیاست‌گذاران دنیا قرار گرفت.

وی افزود: یک سیاست‌مدار آمریکایی بعد از رحلت امام (ره) اظهار کرد که چند سال است امام (ره) در زیر خاک آرمیده، اما از داخل قبر بر کشور و نظام ایران حکومت می‌کند و آن، به وسیله بسیجی که ایشان تشکیل داده، است. این زیربنای فکری امام (ره) در تاسیس بسیج، سیره پیامبر اکرم (ص) بود. مقام معظم رهبری، امام (ره) و اصولا جریان مدیریت، ولی فقیه الهام گرفته از سنت و سیره پیغمبر (ص) و اهل‌بیت ایشان است.

علم‌الهدی ادامه داد: همانند زمان پیغمبر (ص) مردم باید در خط دفاع از انقلاب و دین، با امکانات خودشان، با هرچه خود دارند و با تجهیزات خودشان می‌ایستادند. آن روز تصور می‌شد که امام (ره) بسیج را برای عرصه‌های نظامی تشکیل دادند، اما 40 سال از عمر بسیج گذشته و امروز نقش‌آفرینی‌های بسیج در عرصه نظام و انقلاب به مرحله‌ای رسیده که یکی از آن دفاع نظامی است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: بسیج امروز آثار و برکاتی در عرصه خدمت به نظام و انقلاب دارد و ما در هر بحرانی که پیش می‌آید، برکات بسیج را می‌بینیم. بسیج یعنی مردم، بسیج یک قدرت کلاسیک نیست، مساله بسیج در نظام ما نماد حضور مردم در صحنه انقلاب است و مردم در صحنه انقلاب در لباس و عنوان بسیج هستند، در پایگاه بسیج، فناور، مهندس، دکتر و پزشک حضور دارند و همه بسیجی و دارای پایگاه بسیجی هستند. جامعه بسیجی، مردم هستند. مساله بسیج در نظام ما تجربه‌ای است که به دنیا نشان داد، مردم‌سالاری دینی بالاترین نوع مردم‌سالاری است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آنچه در عمر 40 ساله انقلاب دشمن را در همه حرکت‌ها، فتنه‌ها و توطئه‌ها مستاصل کرده، مردمی بودن این نظام و حضور مردم در عرصه نظام به عنوان بسیج است، عنوان کرد: هر زمان آمریکا و جریان استکبار قصد داشته که موازنه قدرت کند که آیا می‌تواند در یک حرکت نظامی به کشور ما بیاید، در موازنه قدرت دچار مشکل شده است. از نظر تسلیحات، تجهیزات و فناوری‌های نظامی توانسته، اما آنجایی که دشمن ناامید شده و نتوانسته موازنه قدرت کند، از نظر نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: روی چند نیروی انسانی در دفاع از نظام و انقلاب حساب کند؟ نتوانسته حساب کند، زیرا در هر فتنه و توطئه‌ای می‌بیند که همه جا مردم حضور دارند و توطئه دشمن و فتنه دشمن را جمع می‌کنند. زمانی که دشمن وارد می‌شود، در مقابل خود مردم را می‌بیند، بنابراین دشمنان ما در هر توطئه و فتنه‌ای مستاصل هستند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: خوب است که مسئولان ما نیز به این نکته توجه داشته باشند که حساب این کشور و مملکت با همه کشور‌ها و مملکت‎ها فرق می‌کند. مساله این نیست که دولت، مجلس، نیروی انتظامی و نظامی و قوای مسلح بیایند و مردم زندگی خود را داشته باشند، مردم جلوتر از تمام قدرت‌ها و مسئولان در عرصه‌های نظام حضور دارند. این حضور مردم است و هرجا مردم حضور دارند، مشکلات و بحران‌ها حل است.

نباید مردم را نادیده بگیریم

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در برخی از برنامه‌ها که دچار مشکل می‌شویم، مردم را نادیده می‌گیریم، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند باید برنامه‌ای را در ممکلت اجرا کنند، طرحی را بدهند و به عنوان یک طرح حکومتی، دولتی و مجلس به مردم ابلاغ شود و مردم اجرا کنند، در حالی که مردم را نادیده می‌گیرند، بنابراین دچار مشکل می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در سال 89 یک تجربه داشتیم که ضرورت زندگی اقتصادی مردم اقتضا کرد که بنزین سهمیه‌بندی 4 برابر و بنزین آزاد 7 برابر قیمت شود، یعنی بنزین که لیتری 100 تومان بود، سهمیه‌بندی آن لیتری 400 و آزاد لیتری 700 تومان شد، اما مردم در صحنه بودند، از ابتدا با خود مردم در میان گذاشته شد و مردم آماده بودند و، چون مردم در جریان بودند، خودشان مدیریت کردند، بنابراین بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام گرفت.

وی بیان کرد: آنچه ما در مساله تدبیر امر اعتراض داریم این است که چرا مردم غافلگیر شوند و چرا مردم در جریان نباشند؟ این حامل انرژی متعلق به همه مردم است، نه عده‌ای خاص. فرد مستضعف و کارگری در روز‌های سرد زمستان زیر برف و باران کنار خیابان ایستاده، می‌لرزد و سرما می‌خورد تا سوار اتوبوس شود و مقابل چشم او فردی بنزینی که متعلق به او است را هر لیتر به قیمت نیم لیتر آب می‌خرد، در ماشین آخرین سیستم خارجی خود می‌ریزد و از جلوی این فرد مستضعف که منتظر اتوبوس است گاز می‌دهد و می‌رود، این عدالت اجتماعی نیست.

علم‌الهدی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بیان شده که دولت باید هر سال با ارتقای تورم، یارانه را ارتقا دهد، بر یارانه مردم بیفزاید و این یارانه را از قیمت حامل‌های انرژی تامین کند، یعنی از فردی که در ماشین آخرین سیستم خود یک لیتر بنزین را به قیمت نیم لیتر آب می‌ریزد بگیرد و پول بنزین را به اسم یارانه به فرد مستضعف بدهد. چهار سال این کار انجام نگرفت و ما دچار مشکل شدیم. مساله مصرف بنزین در روز داشت به 100 لیتر می‌رسید، تولید بنزین ما جواب نمی‌داد و باید با پول و ارز مردم بنزین وارد می‌کردیم و به آن فرد پولدار می‌دادیم تا به قیمت نیم لیتر آب در باک بنزین خود بریزد و در خیابان مانور دهد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: کار به این ضرورت و اضطرار رسید، بنابراین حکومت و دولت برنامه‌ریزی کرد، مقام معظم رهبری از این قضیه حمایت کردند نه از ندانم‌کاری و سوءتدبیری که مردم را غافلگیر و دچار شوک روانی و کشور را دچار شوک اقتصادی کند و مقام معظم رهبری از این امر حمایت نکردند. این را به مردم بگویید. مردم ما بصیر و رشید هستند، همه چیز را می‌دانند و خودشان حمایت می‌کنند، مانند سال 89 که حمایت کردند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری مردمی است، مردم را وارد صحنه کنید تا غافلگیر و با ابلاغ نصفه شب روبه‌رو نشوند که یک‌مرتبه شب بخوابند و صبح ببینند همه چیز عوض شده است. این درست نیست. مملکت ما مملکت مردم و بسیج است، مسئولان این مردمی بودن و این حضور پرقدرت مردم را فراموش نکنند. 40 سال است که دشمن مانند سگ اطراف ما پارس می‌کند و به خاطر مردم جرات نزدیک شدن به ما را ندارند.

وی با بیان اینکه نباید تصمیمات را به گونه‌ای اجرا کنند که مردم دچار شوک شوند و دشمن سوءاستفاده کند، عنوان کرد: مسئولان موقعیت منطقه را می‌دانند، اکنون آمریکا در لبنان و عراق توطئه می‌کند. نباید بدون توجه به مردم به گونه‌ای برنامه ایجاد کنیم که دشمن پیاده نظام خود را به میدان بیاورد.

علم‌الهدی گفت: اوضاع که در شهر‌ها به هم ریخت، در حاشیه شهر‌ها بود و علتش نیز این بود که مردم مستضعف، فقیر و دچار مشکل معیشتی در حاشیه شهرها، آمدند که اعتراض کنند، دشمن بر موج اعتراض آن‌ها سوار شد، پیاده نظام خود را به میدان آورد، آزمایشگاه و بیمارستان را آتش زد و به آمبولانس خسارت وارد کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مشهد نسبت به تمام کشور وضعیت استثنایی داشت، در مشهد مشکل نداشتیم، نه ضایعه، نه خسارت، نه کشتار و نه زخمی داشتیم، تصریح کرد: اولا عنایت خاصه امام هشتم (ع) بود که آقا با یک نگاه مشکل را حل می‌کنند. علت دوم نیز دو عامل بود که عامل اول هماهنگی و وحدت بین نیرو‌های امنیتی و قضایی در مراحل مختلف و درجات گوناگون و حضور همه مسئولان در عرصه جریان است که این هماهنگی باعث موفقیت شد.

در بیابان‌های الهیه آتش روشن کردند تا برای اربابان خارجی‌شان بفرستند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: عامل دوم مردم است که شب شنبه مقداری شلوغ شد، اما شب یکشنبه بسیجی‌ها و مردم در مساجد جمع شدند، از مسجد‌ها بیرون آمدند، در هر نقطه‌ای که دشمن فراخوان می‌داد، قبل آمدن پیاده نظام دشمن آنجا حضور داشتند و آن‌ها که می‌آمدند با مردم روبه‌رو می‌شدند. به من گزارش دادند که، چون جایی پیدا نکردند آتش بزنند، در بیابان‌های الهیه آتش روشن کردند و جمع شدند تا عکس‌برداری و فیلم‌برداری کنند و برای ارباب خارجی خود بفرستند که نیرو‌های بصیر امنیتی آن‌ها را دستگیر کردند. علت موفقیت مشهد، حضور و آمادگی مردم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم این آمادگی را در همه بحران‌ها و لحظات داشته باشید. از آمادگی و مجاهدات شما و هماهنگی نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی تشکر می‌کنم که آن‌ها با بصیرت و مجاهدانه وارد عرصه شده و توطئه دشمن را جمع کردند. عمده تشکر من از نیرو‌های امنیتی و انتظامی به خاطر مدیریت صحیح است که آن‌ها سنگ پرتاب کردند، اما این نیرو‌ها برخورد نکردند، حلمی که نیرو‌های نظامی و امنیتی از خود نشان دادند و با افراد مقابله و برخورد نکردند.

در مشهد 40 نفر دستگیر شدند که همان شب آزاد شدند

علم‌الهدی بیان کرد: حدود 40 نفر را به عنوان آشوبگر دستگیر کردند، اما وقتی دیدند که جوانان و نوجوانان ناآگاه هستند، 90درصد را همان شب آزاد کردند و با بصیرت و هوشیاری مهره‌های دشمن را در 10درصد پیدا کرده و دستگیر کردند که آن‌ها عوامل قطعی دشمن بودند و این به خاطر بصیرت عزیزان ما در نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی بود که حلم و بردباری از خود نشان دادند، با مردم درگیر نشدند و دشمن نتوانست بگوید بین نیرو‌های اجرایی، نظامی و امنیتی کشور با مردم فاصله است، زیرا مردم در صحنه بودند.

افراد گران‎فروش، اشرار هستند

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ما دو نوع اشرار داشتیم، تصریح کرد: یک نوع آن‌ها که عامل دشمن شدند و خراب‌کاری کردند که در مشهد فرصت نکردند، اما در سایر شهر‌ها خراب‌کاری کردند. قسمت دوم باقی‌مانده آن‌ها و افراد فرصت‌طلب هستند که گفتند بنزین گران شده، بنابراین سیب‌زمینی را گران کردند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان ما خصوصا در استان دقت، جدیت و مجاهده کامل داشته باشند و بسیجی‌ها نیز با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همکاری کنند و جلوی این اشرار طبقه دوم را بگیرند و اجازه ندهند معیشت بر فقرا و قشر آسیب‌پذیر تنگ شود. اگر این مراقبت‌ها باشد، گران شدن بنزین معیشت را تنگ نمی‌کند و فشاری از نظر اقتصادی وارد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این ضرورتی بود که باید در کشور اجرا می‌شد، منتها اگر به دست شما مردم اجرا می‌شد، بدون دردسر بود و برای دشمن پایگاه نمی‌شد. اشتباه این بود که به دست شما انجام نشد. امیدواریم در دنباله قضیه حضور شما در صحنه محفوظ بماند. با راهپیمایی باشکوهی که امروز قبل از نماز جمعه انجام دادید، حضورتان را در صحنه امضاء و دشمن را تهدید کردید تا دشمن بداند پایه ستون خیمه نظام یعنی مقام ولایت، مردم هستند و ایستادند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان