لکه‌های پوستی نوزادان نشانه چه بیماری است؟

لکه‌های پوستی نوزادان نشانه چه بیماری است؟
بعضی از لکه های پوستی نوزادان و کودکان را باید جدی بگیرید چون ممکن است نشانه ای از یک بیماری باشد. دکتر محمد رضوانی متخصص بیماریهای پوست و مو در این باره توضیح می دهد:« لکه های پوستی ممکن است کمرنگ باشند و یا ممکن است فاقد رنگدانه های پوستی باشند.برخی لکه های کمرنگ در صورت کودکان به دلیل اگزمای سفید بروز می کنند. که در نتیجه خشکی روی پوست ، پوسته هایی در محل تشکیل می شود که زمانی که به بقیه پوست نور آفتاب می خورد تیره تر می شوند و آن نواحی دچار اگزمای سفید کمرنگ تر می شود. زمانی که کودک را به نزد ما می آورند مشخص می شود که لکه های پوستی فاقد رنگدانه نیستند بلکه دچار کمرنگی هستند که به آن اگزمای سفید گویند که برای این بیماران کرم مرطوب کننده تجویز می کنیم و مشکل کودک برطرف می شود.»
این متخصص بیماریهای پوست و مو در ادامه گفت:« برخی از لکه های پوستی فاقد رنگدانه هستند که همان بیماری ویتیلیگو و یا لک و پیس است. در این بیماری سیستم ایمنی بدن به سلول های رنگدانه ساز بدن حمله می کند و باعث مرگ این سلول ها می شود. دور دهان یکی از شایع ترین محل های بروز لک و پیس در بدن است. بیماری لک و پیس در دو نقطه از بدن بیشتر ظاهر می شوند یکی در اطراف سوراخ های بدن مثل دور چشم، دور دهان یا دور مقعد یا دو نوک پستان بروز می کند از دیگر محل هایی که لک و پیس بیشتر بروز می کند روی برجستگی های استخوان است مثل آرنج و برجستگی های استخوان و دست و مانند آن.»بیشتر بخوانید  خشکی پوست نوزاد علت و درمان.
 
این متخصص بیماری های پوست و مو با بیان اینکه لک و پیس بیشتر در دو دهه اول زندگی رخ می دهد و 50 درصد کیس های لک و پیس کودکان هستند، به گفت:« این بیماری زمینه خانوادگی دارد اما بیماری نیست که از طریق یک ژن به ارث برسد و ارثی نیست اما استعداد فامیلی در بروز آن دخیل است و حدود 70 درصد موارد مبتلایان در آنها زمینه بیماری های خودایمنی مثل دیابت ، ریزش موی سکه ای، رماتیسم مفصلی وجود دارند.»
دکتر رضوانی با تاکید بر اینکه بیماری لک و پیس درمان پذیر است و نگاهمان به این بیماری این نیست که این بیماری غیرقابل درمان است، گفت:« لک و پیس سه مرحله درمانی دارد.درمان های طبی از طریق داروها، درمان های تابشی که از نوردرمانی و لیزر اگزایمر و سلول درمانی که در موسسه رویان انجام می شود.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان