نشانه‌های آنفلوآنزای خطرناک چیست؟

نشانه‌های آنفلوآنزای خطرناک چیست؟
علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، اعلام کرد تعداد مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در کشور به 19 نفر رسیده است. بیماری که پاییز امسال شیوع پیدا کرده و بهتر است همه نشانه های آن را بشناسند. دکتر خلیل رزاقی پزشک داخلی درباره نشانه های این بیماری گفت:« بیماری آنفولانزا علائم مختلفی دارد. عموما علائم این بیماری تب و لرز، سرفه، سوزش گلو، اسهال و استفراغ، سردرد، گرفتگی و دردناک شدن بدن و آبریزش بینی و یا کیپ شدن بینی هستند. اگر دوره بیماری طول کشید این موضوع بسیار خطرناک است چرا که می توان جان افراد را تهدید کند. آنفلوآنزا در صورت تداوم می تواند منجر به التهابات قلبی، مغزی و عضله ای شود و در مجموع در چند عضو بدن نارسایی ایجاد کند.ما با یک عفونت ویروسی در بیماری آنفلوآنزا روبرو هستیم که واکنش های التهابی شدید در بدن فرد بیمار به وجود می آورد و مسمومیت عفونی به وجود می آورد که ممکن است به قیمت جان فرد تمام شود.» بیشتر بخوانید 11 روش مبارزه با آنفلوانزا.

علائم آنفلوآنزا در کودکان

رزاقی با هشدار در رابطه با آنفلوآنزا در کودکان گفت: «بروز این بیماری در بدن کودکان به شکل های مختلفی خود را نشان می دهد. گریه بدون اشک، صورت کبود، تنفس تند، تب شدید از این علائم هستند.»
او با بیان اینکه با شستن مداوم دست ها و گرفتن جلوی دهان و بینی و البته دوری کردن از محیط های شلوغ می توان از آنفولانزا پیشگیری کرد به جام جم گفت:« افراد مبتلا به این بیماری باید مایعات زیاد بخورند. مصرف دارو هم دقیقا باید بر اساس دستور پزشک باشد.»بیشتر بخوانید آنفلوانزا ریسم حمله قلبی را 7 برابر می کند.
مبتلایان به نقص سیستم ایمنی، کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی، ناراحتی‌های مزمن عصبی، ناراحتی‌های مزمن متابولیک، کلیوی، چاقی مفرط، زنان باردار، مبتلایان به سرطان و عفونت‌های مزمن مانند اچ آی وی و مصرف کنندگان مستمر آسپرین، کورتون، افراد تحت درمان شیمی درمانی و رادیوتراپی از جمله گروه‌های در معرض خطر آنفلوآنزا هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان