معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

لزوم توجه ویژه دولت به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه

پورسیدآقایی گفت: باید نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

لزوم توجه ویژه دولت به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه

لزوم توجه ویژه دولت به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که لایحه بودجه 99 فردا از سوی دولت به مجلس ارایه می‌شود تصریح کرد: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه داشته باشد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که آنچه با اجرای افزایش قیمت بنزین قطعی است افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی است گفت: نه تنها کلانشهر تهران که سایر کلانشهرها نیز انتظار دارند نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.


بیشتر بخوانید: واکنش مدیران شهر تهران به خبر فروش صندلی اتوبوس در پایتخت 


پورسید آقایی گفت: حتی اگر با تغییر قیمت سوخت 10درصد از تقاضای سفر با حمل‌ونقل شخصی کاسته و به حمل‌ونقل عمومی افزوده شود باید برای پاسخگویی به این نیازها حداقل 2هزار دستگاه اتوبوس یا معادل ناوگان فعلی مترو به مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده شود.

او با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اجتماعی است که با کاهش تردد خودروهای شخصی و توسعه حمل ونقل عمومی مدیریت می‌شود تصریح کرد: معقتدم با افزایش قیمت بنزین و صرفه‌جویی بیشتر در این بخش دولت می‌تواند بخشی از بنزین را صادر کرده و منابع خوبی حاصل کند، از این‌رو نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

 

نیاز پایتخت به 2هزار دستگاه اتوبوس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان