الحاق ناوشکن به منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک

چابهار- ایرنا- معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید«دریابان بایندر» با هدف تقویت حضور دریایی کشور در شمال اقیانوس هند و حضور فرامنطقه‌ای در آب‌های بین‌المللی به منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک الحاق شد.

الحاق ناوشکن به منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در این مراسم اظهار داشت: با اقتدار، تامین امنیت و آمادگی دریایی، راه سرخ شهدا را ادامه داده‌ایم و برای نشان دادن توانمندی‌های کشور روز به روز بر موفقیت‌های نیروی دریایی در عرصه دریا افزوده می‌شود.

وی گفت: این راه پر افتخار را ادامه می‌دهیم چون رهبر معظم انقلاب همواره فرموده‌اند که «سواحل مکران یک گنج و یک افتخار است» و استفاده از این گنج و ذخیره سواحل از اهداف است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: توسعه دریا محور حائز اهمیت است و برای توسعه کشور و توسعه سواحل مکران گام‌های مثبتی برداشته شده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی پرچمدار توسعه سواحل مکران است و از بندرعباس تا پسابندر چابهار زیرساخت‌هایی خوبی برای سکونت مردم، اشتغال و تولید ایجاد شده است.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: مردم با حضور در سواحل مکران، این منطقه را رونق داده‌اند و گام‌های اصلی و مهمی در این زمینه برداشته شده است.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی در آبادسازی کشور نقش بسزایی دارد و توانسته بخوبی دستورات رهبر معظم انقلاب را در توسعه سواحل مکران اجرایی کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی مظهر اقتدار در دریاست و تا شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد و خلیج فارس حضور دارد و در دریای مدیترانه و اقیانوس نیز دریانوردی می‌کنیم که همه اینها نشان دهنده اقتدار کشور است.

وی بیان کرد: رزمایش روسیه و چین را در منطقه با همکاری ایران داریم و همه اقتدار ایران اسلامی را قبول دارند برای همین رزمایش مشترک را در برنامه‌هایشان دارند.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: 10 هزار کشتی را تامین امنیت کردیم تا سالم تردد و در اقتصاد کشور نقش داشته باشند و همچنین حدود پنج هزار کشتی نفتکش را با سختی‌ها در دریا اکسکورت کردیم.

وی با اشاره به اینکه خیال مردم در فعالیت اقتصادی در دریا با حضور نیروی دریایی راحت و اقتصاد کشور پا برجا مانده است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی مشغول تامین پنج هزار کیلومتر دریاست و افتخار می‌کنیم که در دریا حضوری مقتدرانه داریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده‌ای نزدیک ناوشکن دنا، زیر دریایی فاتح و طارق نیز به نیروی دریایی الحاق خواهند شد.

وی گفت: این منطقه برای ایران اسلامی مهم بوده برای همین حضور ما مهم و خدمت کردن به مردم محروم نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است

امیر دریادار سیاری ادامه داد: دشمن می‌داند که ما اقتدار داریم و برای حراست از مرزهای آبی با کسی تعارف نداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان