دولت موقت بولیوی برای سرکوب مخالفان از رژیم صهیونیستی کمک خواست

تهران-ایرنا- دولت موقت بولیوی به دنبال کمک رژیم صهیونیستی برای سرکوب فعالیت‌های چپ‌گرایان و مخالفانش است.

دولت موقت بولیوی برای سرکوب مخالفان از رژیم صهیونیستی کمک خواست

رسانه های غربی گزارش دادند که آرتورو موریو روز گذشته از رژیم صهیونیستی خواست به مقامات محلی بولیوی برای مقابله با آنچه وی " تروریسم" در این کشور خواند، کمک کند. وی در این راستا مدعی شد طرح هایی از سوی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و دیگر چپ گرایان آمریکای لاتین برای بی ثبات کردن دولت های منطقه ای وجود داشته است.

این مقام دولت موقت بولیوی خاطر نشان کرد که پلیس این کشور در حال تحقیقات در مورد فعالیت های چپ گرایان مظنون به ارتباط با دولت نیکلاس مادورو و گروه های توزیع مواد مخدر است. دولت موقت بولیوی معتقد است که دولت مادورو و گروههای توزیع مواد مخدر موجب تحریک ناآرامی های اخیر بولیوی پس از خروج اوو مورالس از این کشور شدند.

دولت موقت بولیوی با هدایت جنینه آنیس سناتور سابق از زمان به دست گیری قدرت، سیاست های راست گرایانه در پیش گرفته و به دنبال روابط قوی با آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. در این میان روابط بولیوی با کشورهایی همچون کوبا و ونزوئلا از زمان خروج مورالس رو به سردی حرکت کرده است.

دولت موقت بولیوی اعلام کرده است که یگان های پلیس را برای انجام عملیات های ضد تروریستی تشکیل داده است. وزیر کشور دولت موقت بولیوی در این رابطه عنوان کرد: ما به دنبال حفظ آمادگی یگان های پلیس برای مقابله با تروریسم در این کشور هستیم.

وی تصریح کرد که چندین کشور به آموزش نیروهای پلیس بولیوی کمک کرده اند و به رژیم صهیونیستی نیز درخواست آموزش نیروهای پلیس ارائه شده است.

دولت موقت بولیوی در حالی گروههای تحت حمایت نیکلاس مادورو را به تشدید ناآرامی ها در بولیوی متهم کرده که دولت کاراکاس این ادعا را بی پایه و اساس خونده است.

"کارن لانگاریک  وزیر خارجه دولت موقت بولیوی چند روز پیش اعلام کرد که این کشور بعد از 11 سال که روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را از سر می‌گیرد. وی گفت: ما قصد داریم روابط دیپلماتیک را با اسرائیل از سر بگیریم.

"اوو موارلس" رییس جمهوری پیشین بولیوی بعد از انتخاب در سال 2009 میلادی به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه روابط دیپلماتیک خود با نظام آپارتاید صهیونیستی قطع کرد و آن را "رژیم تروریستی" خواند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان