طرز تهیه کوکوی خرفه خوشمزه و محبوب و فایده های خوردن این کوکوی خوش طعم

کوکوی خرفه غذایی ایرانی و بسیار خوشمزه و پر طرفدار می باشد پخت این غذا برای هر کدبانویی بسیار ساده و آسان است برای ادامه مطلب به طرز تهیه کوکوی خرفه ما را دنبال نمایید.

طرز تهیه کوکوی خرفه خوشمزه و محبوب و فایده های خوردن این کوکوی خوش طعم

این مطلب از آموزش آشپزی آرگا را به طرز تهیه کوکوی خرفه اختصاص می دهیم، خرفه یک نوع از سبزیجاتی می باشد که بسیار مفید و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی همچون آهن و ویتامین A است. خرفه دارای فواید و خاصیت های بی نظیری همچون کاهش وزن و باعث زیبایی پوست و صورت می باشد. همچنین خرفه سرشار از ویتامین ها و امگا 3 است این گیاه دارویی بیشتر در مناطقی همچون اروپا، آسیا، خاور میانه و آفریقا کاربرد فراوانی دارد.

مراحل درست کردن کوکوی خرفه

طرز تهیه کوکوی خرفه با روشی ساده

نام دیگر این سبزی خرفه پرپین یا پرپهن است. کوکوی خرفه غذایی بسیار لذیذ و سرشار از مواد مغذی و مفید می باشد، ایرانی ها برای تهیه کوکو سبزی از انواع روش ها برای پختی خوشمزه و خوش طعم استفاده می کنند. کوکوی خرفه نیز از جمله کوکوی سبزیجات خوشمزه و پرطرفدار است.

تهیه کوکوی خرفه با روشی آسان

غذاهایی همچون کوکوی خرفه، کوکوی تره، کوکوی اسفناج و … در ایران طرفدار زیادی دارد که بسیار سریع و آسان تهیه و پخت می شود که می توانید آن را برای اهل خانواده یا مهمانی که دارید تهیه کنید این غذای ساده و بی نظیر علاوه بر سادگی آن بسیار مفید و خوش طعم می باشد.

این غذا ساده و آسان برای کدبانوهایی که وقت کمی دارند و شاغل هستند و یا دانشجویانی که وقت کافی برای درست کردن غذا را ندارند تهیه کوکو بهترین پیشنهاد برای این افراد می باشد.

همچنین گیاه خرفه به دلیل بافت و طعم ترشی که دارد آن را به عنوان یک مواد افزودنی در انواع غذاها  از جمله آش و کوکو و …استفاده می کنند که غذا را بسیار لذیذ و خوشمزه می کند.

مواد اولیه

  • سیب زمینی                                           2 عدد
  • خرفه یا پرپین                                           به مقدار دلخواه
  • سیر                                                      1 حبه
  • تخم مرغ                                                3 عدد
  • روغن سرخ کردنی                                    به میزان لازم
  • ادویه جات                                               به میزان لازم
  • آرد گندم                                                 به مقدار لازم

دستور پخت کوکوی خرفه

ابتدا خرفه ها را به خوبی بشویید و چوب های ضخیم آن را جدا نموده و با دستگاه خردکن آن را خرد و ریز نمایید سپس موادی همچون سیب زمینی، تخم مرغ، سیر، کمی آرد و ادویه جات خود را به خرفه های خرد شده اضافه کرده و به خوبی آن را هم بزنید تا موادتان یک دست شود.

 کوکوی خرفه با روشی آسان و ساده

در مرحله بعدی طرز تهیه کوکوی خرفه, تابه ای مناسب را انتخاب کرده و آن را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن به تابه خود بیفزاید و موادتان را به طور سلیقه ای و به هر شکلی که دوست دارید می توانید آن را سرخ کنید.

البته توجه و دقت کنید موادتان را نازک نکنید زیرا امکان سوختگی آن وجود دارد اگر کوکوی شما رنگ سبزتری پیدا کند یعنی کوکوی شما نپخته است و طعم سیر به خوبی قابل تشخیص می باشد پس سعی کنید آن را به خوبی و درست سرخ کنید تا طعم بی نظیر و خوشمزه آن را احساس نمایید.

روش تهیه کوکوی خرفه

هنگام پخت و آماده شدن می توانید این کوکوی لذیذ را به عنوان یک وعده کامل برای نهار و شام خود تهیه کنید و آن را با گوجه، خیارشور و … نوش جان نمایید.

فواید و خاصیت خرفه

  • خرفه به روش های گوناگونی به سلامت قلب کمک می کند.
  • مصرف کردن خرفه به دلیل کالری کمی که دارد اما سرشار از مواد مغذی و فیبر می باشد در نتیجه برای کاهش وزن بسیار مفید واقع شده است.

طرز درست کردن کوکوی خرفه

  • مصرف خرفه برای رشد کودکان مفید است
  • مصرف خرفه برای مشکلات گوارشی بسیار مفید واقع شده است.
  • استفاده کردن از خرفه برای پیشگیری از سرطان و تقویت بینایی بسیار مفید می باشد.
  • همچنین مصرف خرفه برای تقویت و بهبود استخوان ها و گردش خون بسیار مفید و پر اهمیت واقع شده است.

طرز تهیه کوکوی خرفه

ضمن سپاس از توجه شما به این مطلب امیدواریم از دستور تهیه کوکوی خرفه، نهایت استفاده و لذت را برده باشید و بتوانید خوشمزه ترین کوکو را برای اهل خانواده و میهمانتان تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان