آشنایی با فایده ها و خواص فلوس و تاثیر آن بر درمان یبوست

فلوس از جمله گیاهان دارویی می باشد که ظاهر غلافی شکل و جالبی دارد، نام این گیاه ممکن است برای بیشتر افراد نا آشنا باشد و نداند که چه کاربرد ها و فوایدی در این گیاه دارویی وجود دارد به همین دلیل در ادامه مطلب به خواص فلوس و کاربرد های درمانی آن اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با فایده ها و خواص فلوس و تاثیر آن بر درمان یبوست

استفاده درمانی که از گیاه فلوس می شود از شیره آن است که این شیره از داخل غلاف این گیاه به دست می آید که به طور عمده ای از خواص فلوس برای درمان یبوست و به صورت جزئی تری برای درمان سنگ کلیه، درمان درد مفاصل و…استفاده می کنند.

 فلوس گیاهیی دارویی

گیاه شناسی گیاه فلوس: فلوس در واقع درختی می باشد بلد قامت طوری که تا ارتفاع 10 تا 15 متر هم رشد می کند و بیشتر به صورت خودرو در نواحی گرمسیری مانند هند و آفریقا رشد می کند، البته بسیاری افراد این گیاه را با نام های دیگری مانند خیار شنبر و خرنوب هندی می شناسند.

میوه ای که از این گیاه به دست می آید طولی به 30 الی 50 سانتی متر ارتفاع دارد و همچنین قطر آن هم حدود 2 الی 3 سانت می باشد، زمانی که می خواهید از غلاف های این درخت استفاده کنید باید پوسته سخت چوبی روی آن را جدا کنید، زمانی که پوستش را شکاف دادید خواهید دید که درون این میوه یکسری خانه های متعدد وجود دارد که تعداد این خانه ها متفاوت می باشد.

خاصیت دارویی فلوس

درون هر یک از این خانه های تقسیم شده یکسری مایع تیره رنگ و چسبنده ای وجود دارد که در واقع عسل این گیاه می باشد که دارای طعمی شیرین اما کمی ناپسند می باشد، که برای استفاده از عسل این گیاه ابتدا باید غلاف گیاه را کمی روی حرارت قرار دهید تا شیره داخل آن کمی رقیق شود تا راحت تر از غلاف خارج شود، زمانی که شیره گیاه فلوس خارج شد آن را با روغن بادام ترکیب می کنند تا بتوانند از آن به عنوان یک مسهل استفاده نمایند.

البته روش دیگری هم برای استفاده از این گیاه وجود دارد که آن مخلوط کردن مغز داخل فلوس همراه با قند می باشد که برای استفاده باید کمی آن را حرارت بدهید.

آشنایی با خواص فلوس

آشنایی با خواص فلوس

گیاه فلوس به دلیل داشتن طبیعتی گرم در طب سنتی از فواید ارزشمندی برخوردار می باشد، که در مواردی ترکیب آن با سایر ترکیبات مانند روغن بادام و … می تواند خواص فلوس را چندین برابر کند که این خواص درمانی شامل:

  1. کمک به درمان دل درد و دلپیچه و جلوگیری از ابتلا به انسداد روده.
  2. کمک به کاهش درد مفاصل، درمان درد نقرس که باید از شیره آن به شکل موضعی بر روی مفاصل خود استفاده کنید.
  3. کمک به درمان اسهال خونی که برای بهره مندی از خواص فلوس در این زمینه باید از پوست درخت فلوس جوشانده تهیه نمایید.
  4. کهک به درمان بیماری دیفتری که باید شما مخلوط بدست آمده از این گیاه را با آب گشنیز مخلوط کرده و کمی آن را غرغره نمایید.
  5. کمک به درمان سینه ملتهب که می تواند باعث نرم شدن و باز شدن سینه شود و همچنین هرگونه غلط موجود در سینه را هم از بین ببرد.
  6. کمک به درمان و پیشگیری از سنگ کلیه و کاهش دادن میزان درد ناشی از سنگ کلیه.
  7. کمک به درمان و برطرف کردن زردی نوزادان در هنگام تولد.
  8. کمک به درمان یبوست در کودکان، بزرگسالان و زنان باردار که از مهم ترین خواص فلوس می باشد.
  9. کمک به از بین بردن برفک دهان.
  10. کمک به پایین آوردن فشار خون.
  11. برطرف کننده التهاب و تورم امعا و احشا
  12. کمک به کاهش وزن و درمان چاقی، که شما در این زمینه باید از دمنوش فلوس استفاده نمایید.

فلوس چیست و چه فوایدی دارد

نکته: برای برطرف کردن زردی نوزاد شما باید به اندازه 5 گرم از شیره و یا همان عسل فلوس را به 1 لیتر آب اضافه کنید و حدود 100 گرم شکر به آن مخلوط اضافه کنید، و سپس مخلوط را بر روی حرارت قرار دهید تا به طور کلی با یکدیگر ترکیب شوند، تا زمانی که یک مخلوط غلیظی را بدست نیاورده اید آن را از روی حرارت برندارید. سپس شما می توانید از این ترکیب غلیظ برای درمان زردی نوزاد خود استفاده نمایید.

نحوه تهیه دمنوش فلوس:

برای تهیه دمنوش فلوس باید به اندازه 5 گرم از شیره فلوس را با یک پارچ آب ترکیب نمایید و سپس آن را باید بر روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا جای ممکن آب تبخیر شود، سپس زمانی که بیشتر آب تبخیر شد آن را بنوشید. استفاده از این روش می تواند کسانی را که دچار مشکل یبوست هستند به سرعت درمان کند.

خواص متعدد گیاه فلوس

 مضرات استفاده از فلوس:

شما باید در مورد مصرف این گیاه دارویی احتیاط کنید زیرا اگر در مقادیر بالایی و یا به صورت همیشگی استفاده شود می تواند باعث چسبندگی روده هایتان شود که در نتیجه دل درد در شما به وجود می آید، به طور که توصیه ما به شما این است که افرادی که معده ضعیفی دارند از استفاده از این گیاه خودداری کنند.

* سعی کنید از این گیاه به تنهایی استفاده نکنید و حتما ان را به صورت ترکیبی استفاده نمایید.

همانگونه که گفتیم بیشترین بهره ای که از این گیاه دارویی می برند در جهت رفع یبوست می باشد، که شما می توانید از خواص این گیاه برای درمان خانگی یبوست استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان