سه متخلف آتش زدن مزارع در شوشتر به مراجع قضایی معرفی شدند

اهواز – ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : سه نفر از شالیکاران دراین شهرستان که بقایای گیاهی زمین‌های خود را پس از برداشت محصول آتش می‌زدند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سه متخلف آتش زدن مزارع در شوشتر به مراجع قضایی معرفی شدند

بهروز نجاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در فصل پاییز که زمان برداشت برنج در شوشتر است شاهد حجم وسیعی از آتش سوزی مزارع توسط شالیکاران پس از برداشت این محصول هستیم.

وی ادامه داد : این اقدام علاوه بر اینکه باعث تضعیف خاک و وازبین رفتن مواد مغذی خاک می شود با انتشار دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها وسموم گازی در هوا باعث ایجاد مشکلات و حساسیت های تنفسی و مه گرفتگی و کاهش دید رانندگان در جاده‌ها می شود و خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان را در پی داشته باشد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد : در این باره وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این حوزه ، باید راهکار اساسی بیندیشد و ضمن آموزش و جلوگیری از این تخلف از طریق اداره های تابعه خود با کشاورزان خاطی برخورد جدی کند.

وی افزود : تخلف مربوط به آتش زدن بقایای گیاهی در ماده ٢٠ قانون هوای پاک تصریح شده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی براساس ماده ١٩ قانون مجازات اسلامی محکوم می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان