قطعنامه مجلس نمایندگان در حمایت از راه حل دودولتی

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه قطعنامه ای را به تصویب رساند که از راه حل دو دولتی برای حل و فصل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل حمایت می کند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه قطعنامه ای را به تصویب رساند که از راه حل دو دولتی برای حل و فصل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل حمایت می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل اکثریت دموکرات قرار دارد، روز جمعه با 226 رأی موافق در برابر 188 رأی مخالف قطعنامه ای غیرالزام آور را به تصویب رساند که تنها «راه حل دودولتی» را ضامن بقای اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی و تحقق «خواست و آرزوهای مشروع» فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل خود می داند.

این در حالی است که از زمان آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ژانویه 2017، این رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا از سوی فلسطینیان و برخی از رهبران کشورهای عرب به دلیل به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس شرقی) به عنوان پایتخت سرزمینهای اشغالی در سال 2017، انتقال سفارت آمریکا به این شهر در سال 2018 و قطع کمک آمریکا به فلسطین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در ماه مارس 2019 نیز دونالد ترامپ الحاق بلندیهای جولان به سرزمینهای اشغالی را به رسمیت شناخت. ماه میلادی گذشته نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دیگر شهرکهای اسرائیلی در کرانه باختری را غیرقانونی نمی داند.

گفتنی است که تصویب این قطعنامه در روز جمعه با مخالفت جمهوریخواهان کنگره روبرو شد. کاخ سفید نیز تاکنون به تصویب این قطعنامه واکنشی نشان نداده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان