تحریم‌های دارویی؛ تهدیدی که به فرصت بدل شد

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که تحریم‌های دارویی به ایران کمک کرد تا روی پای خود بایستد و صنعت بومی دارویی را توسعه دهد.

تحریم‌های دارویی؛ تهدیدی که به فرصت بدل شد

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر مصطفی قانعی در این خصوص گفت: صنعت دارویی یکی از رگ‌های حیاتی هر کشوری محسوب می‌شود، صنعتی که توسعه آن رفاه و سلامت فردی، اجتماعی و روانی یک جامعه را تضمین می‌کند، این صنعت در ایران که محصور در تحریم‌های جهانی است از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

وی بیان کرد: ایران برای تامین داروهای مورد نیاز خود چاره‎ای جز خوداتکایی و تامین بومی داروهای مصرفی مردم ندارد، تهدید تحریم‌ها بهترین فرصت را برای رونق تولید دارو در کشور فراهم کرده است.

قانعی با بیان اینکه ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شده است با توسعه زیست‌فناوری در صنعت دارویی، اثر تحریم‌ها در کشور را کمرنگ کند، گفت: دارو یکی از حوزه‌های راهبردی در کشور است، صنعتی که توسعه آن به فناوری‌های زیستی گره خورده و به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم با توسعه صنعت زیستی به خودکفایی دارویی برسیم.

وی با بیان این‌که صنعت زیست‌فناوری صنعتی ارزش‌آفرین است، بر توسعه همه‌جانبه این صنعت تاکید کرد و گفت: ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا این فناوری را در تمام صنایع توسعه دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: رونق حوزه‌های مختلف جلبک، کشاورزی زیستی، سوخت‌های زیستی و فناوری‌های زیستی دریایی از جمله بخش‌هایی هستند که توسعه آن‌ها رابطه مستقیمی با فناوری‌های زیستی دارد. اگر هدفمان رونق اقتصادی کشور است باید تلاش کنیم، فناوری‌های زیستی را همگام با دنیا و نیازهای ملی توسعه دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان