کشورهای اروپایی تیراندازی افرادی ناشناس در بغداد را محکوم کردند

تهران – ایرنا-  اتحادیه اروپا، انگلیس ، فرانسه و همچنین کانادا در واکنش به درگیری های دیشب بغداد، تیراندازی افرادی ناشناس به تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی را محکوم کردند.

کشورهای اروپایی تیراندازی افرادی ناشناس در بغداد را محکوم کردند

 "مارتین هوث" سفیر اتحادیه اروپا در بغداد امروز (شنبه) در صفحه رسمی خود در توئیتر حوادث خونین  دیشب در میدان الخلانی و پل السنک در بغداد را محکوم و از کشته شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان توسط افرادی ناشناس ابراز تاسف کرد.

 سفارت فرانسه در عراق و بریتانیا نیز این تنش ها را محکوم و بر ضرورت فاش شدن هویت جنایت کاران و تحویل آن ها به مراجع قضایی تاکید کردند.

"اولریک شانون" سفیر کانادا در عراق هم در حساب توئیتری خود به زبان عربی خواستار محاکمه مجرمان شد.

یک گروه مسلح ناشناس سوار بر وانت دیشب (جمعه شب) به منطقه پل سنک در 500 متری میدان تحریر حمله کرده و با جمعی از تظاهرکنندگان که در پارکینگ چند طبقه ای این پل مستقر شده بودند، درگیر شدند.

وزارت کشور عراق قربانیان درگیری مسلحانه در پل سنک در مرکز بغداد را 4 کشته و 80 زخمی اعلام کرد.

این حوادث در حالی اتفاق افتاده است که آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق دیروز در خطبه جمعه خواستار بازگشت شرایط طبیعی به عراق شده بود.

گفته می شود که برخی از عوامل خشونت زا نمی خواهند شرایط طبیعی به عراق باز گردد و با ایجاد این حادثه و حوادث مشابه در صدد تحریک تظاهرکنندگان و آشوب افکنی در کشور عراق هستند.

           

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان