اختلاف نظر در مورد مرگ ۲ معلم و یک دانش آموز براثر ابتلا به آنفلوآنزا

زاهدان- ایرنا- در حالی که مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از فوت ۲ معلم و یک دانش آموز بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا خبر داده است، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: آنفلوآنزا تاکنون جان مرد ۴۹ ساله چابهاری و کودک ۲ ساله کنارکی را در محدوده این دانشگاه گرفته است و مرگ ۲ معلم و یک دانش‌آموز بر اثر این بیماری ث ...

اختلاف نظر در مورد مرگ 2 معلم و یک دانش آموز براثر ابتلا به آنفلوآنزا

دکتر مهران امینی‌فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین تاکنون 11 بیمار تایید شده مبتلا به آنفلوآنزا  در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه علایم این بیماری با سرماخوردگی شباهت های زیادی دارد و به طور دقیق نمی توان علایم مجزایی برای آنفلوانزا ذکر کرد اما تب، درد عضلانی، اسکلتی و تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده شده است، گفت: کمبود دارویی برای مقابله با این بیماری در محدوده زیرپوشش این دانشگاه وجود ندارد و آموزش های لازم و اطلاع رسانی به تمامی گروه های هدف مورد توجه قرار گرفته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه فوت 2 معلم و یک دانش‌آموز در شهرستان های دلگان و نیکشهر بر اثر آنفلوآنزا مورد تایید این دانشگاه نیست، بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده علت فوت «عمران رئیسی» دانش‌آموز پایه دهم شهر ساربوک از توابع شهرستان قصرقند به دلیل بیماری صرع بوده است و همچنین علت فوت 2 معلم نیز بیماری آنفلوآنزا نبوده بلکه یکی از آنان براثر سکته جان خود را از دست داده و فرد دیگر نیز براثر بیماری دیگری غیر از آنفلوآنزا فوت کرده است.

امینی فرد رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی منظم دست با مواد ضد عفونی، پرهیز از دیده‌بوسی، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و حضور نیافتن در محل کار تا زمان پشت سر گذاشتن زمان حاد بیماری را از راهکارها برای پیشگیری از این بیماری دانست.

آموزش و پرورش: 2 معلم و یک دانش آموز براثر آنفلوآنزا فوت کردند

این در حالیست که رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگاران برخی رسانه ها از جمله ایرنا تاکید کرده است که 2 معلم و یک دانش آموز در جنوب سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا فوت کرده اند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: شیوع آنفلوآنزا در روزهای اخیر در استان تاکنون جان 2 معلم و یک دانش‌آموز در شهرستان‌های نیکشهر و دلگان این استان را گرفته است.

داود گلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ولی محمد بلوچ از لاشار نیکشهر و ادهم بارانی از دلگان معلمان سیستان و بلوچستان بودند که براثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد:  همچنین عمران رئیسی دانش‌آموز پایه دهم هنرستان فن آوران شهر ساربوک از توابع شهرستان قصرقند نیز به علت آنفلوآنزا جان خود را از دست داد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و درخواست اداره کل آموزش و پرورش و موافقت استاندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی از روز پنجشنبه 14 آذر تا یکشنبه 17 آذر تعطیل اعلام شد.

به گزارش ایرنا آنفلوآنزا تقریبا مثل سرماخوردگی شدید است با این تفاوت که شدت آن بسیار بیشتر از سرماخوردگی است، شروع بسیار ناگهانی دارد بطوریکه بیمار می تواند ساعت شروع بیماری خود را به یادآورد.

این بیماری بیشتر علائم تحتانی مانند تنگی تنفس، تنفس‌های تند و سرفه‌های بسیار شدید دارد در صورتی که در سرماخوردگی، علائم تنفسی فوقانی مانند اشک ریزی، ریزش آب بینی، عطسه و سرفه های سطحی تر را شامل می شود، همچنین دردهای عضلانی- اسکلتی بسیار شدید، دردهای پشت ساق پاها و سر و گردن، سردردهای بسیار شدید، علائم گوارشی مانند دل درد ،تهوع، استفراغ و احتمالا اسهال از دیگر علائم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا است.

همه افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می شوند نیازی به درمان با داروهای ضد ویروس ندارند و در صورت ابتلا باید از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان