در پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات؛

۱۳ هزار و ۸۹۶ نفر،‌ داوطلب نمایندگی مجلس شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن نام‌نویسی ۱۳ هزار و ۸۹۶ داوطلب در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و گفت: آمار نهایی داوطلبان قبل از ظهر فردا(یکشنبه) اعلام می‌شود.

13 هزار و 896 نفر،‌ داوطلب نمایندگی مجلس شدند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیداسماعیل موسوی» پس از پایان‌نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با ارائه آماری از ثبت‌نام کنندگان افزود: یک‌هزار و 605 نفر از داوطلبان زن و 12 هزار و 291 نفر مرد هستند.

به گفته وی، 601 نفر از داوطلبان یعنی 4درصد دارای تحصیلات حوزوی، 14درصد با تحصیلات در مقطع دکترا، 77 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بقیه دارای مدرک کارشناسی و پایین‌تر هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: 4درصد سابقه نمایندگی مجلس دارند و 23درصد در گذشته دست کم یک بار داوطلب شدند.

موسوی خاطرنشان کرد: استان‌های تهران با 3 هزار و 138، اصفهان با هزار و 99، خراسان رضوی با 980، خوزستان با 800 و فارس با 739 داوطلب بیشترین داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز دومین روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری هم بود، گفت: 57 نفر در این دو روز برای نمایندگی خبرگان رهبری ثبت نام کردند که 31 نفر برای حوزه انتخابیه تهران، 17 نفر قم، و فارس، خراسان رضوی و خراسان جنوبی هر کدام 2 نفر هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان