آتش زیر خاکستر در آستانه انفجار؛ باشگاه‌ها به تیم امید بازیکن می‌دهند؟

تهران- ایرنا- ۳۳ روز تا اولین دیدار تیم امید در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ باقی مانده و کادر فنی قرار است از هفته پایانی آذرماه اردوی خود را شروع کند ولی مسابقات باشگاهی تا ششم دی ماه ادامه خواهد داشت؛ در این بین تکلیف بازیکنان مشخص نیست.

آتش زیر خاکستر در آستانه انفجار؛ باشگاه‌ها به تیم امید بازیکن می‌دهند؟

تنها 33 روز تا فرا رسیدن اولین بازی تیم امید ایران در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا یا همان انتخابی المیپیک 2020 توکیو باقی مانده است. جایی که شاگردان حمید استیلی می‌بایست رو در روی ازبکستان قرار بگیرند و کار خود را برای شکستن طلسم 44 ساله آغاز کنند.

تیم امید ایران علی‌رغم بازی‌های تدارکاتی مناسبی که در یکی 2 سال اخیر داشته و اردوهای متعددی که برگزار کرده، روی نیمکت خود ثبات نداشت و سه سرمربی داشته است. همین مساله باعث شده تا هماهنگی بازیکنان با یکدیگر چندان رضایت‌بخش نباشد. ناکامی در سه بازی تدارکاتی اخیر نگرانی‌ها را درباره این تیم بیشتر کرده است.

با این حال آخرین اردوی متصل به مسابقات حکم تعیین کننده‌ای در موفقیت تیم‌ها ایفا می‌کند و می‌تواند هماهنگی بین کادر فنی و بازیکنان را افزایش دهد. تیم امید هم قرار است بعد از بازی‌های هفته پانزدهم و پایان نیم فصل اول، اردوی خود را آغاز کند. اردویی که احتمالا از 24 آذرماه استارت خواهد خورد اما مسابقات لیگ تا هفته هفدهم بدون توقف قرار است دنبال شود و ششم دی ماه به اتمام برسد.

اردوی ابتدایی تیم امید در تهران به انجام می‌رسد و احتمالا یک هفته به طول خواهد انجامید. سپس شاگردان استیلی قرار است عازم قطر شوند تا در کمپ اسپایر اردویی را برپا کنند. این اردو نیز در حدود یک هفته خواهد بود و احتمال دارد بازی تدارکاتی نیز برای این تیم ترتیب داده شود. بعد از آن کاروان تیم امید به کشور برمی‌گردد تا خود را برای سفر به تایلند آماده کند. به خاطر آشنایی ملی‌پوشان با آب و هوای تایلند و تطابق زمانی با شهر سونگلا، این سفر حدود یک هفته قبل از اولین بازی تیم تیم خواهد بود.

با این حال آتشی زیر خاکستر است که احتمالا طی روزهای آتی سرباز خواهد کرد و اختلافاتی را به وجود می‌آورد. برگزاری هفته‌های شانزدهم(پنجشنبه 28 آذر) و هفدهم لیگ برتر(جمعه ششم دی) و همچنین یک چهارم نهایی جام حذفی(دوم دی) دقیقا در زمانی است که اردوی تیم امید آغاز شده است. از بین هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بازیکنانی چون علیرضا آرتا (مس کرمان)، مهدی قائدی، عارف غلامی، حسین پورحمیدی (استقلال)، حبیب فرعباسی (نفت مسجد سلیمان)، محمدرضا ‌آزادی، رضا شکاری (تراکتورسازی)، مهدی عبدی، امیر روستایی (پرسپولیس)، امید نورافکن، محمد محبی، علی کیخسروی (سپاهان اصفهان) سابقه دعوت به تیم امید را دارند و بیشتر آنها جزو ارکان اصلی تیم حمید استیلی به شمار می‌روند. عدم حضور آنها در اردوی تیم امید ضربه مهلکی به این تیم وارد می‌کند. در سوی مقابل بازی نکردن آنها برای تیم‌های باشگاهی‌شان نیز می‌تواند گران تمام شود. یادمان نرود تیم‌هایی چون پیکان، سایپا و فولاد نیز نفرات قابل توجه و زیادی را در تیم امید دارند و اگر بخواهند بازیکنان خود را به اردوی تیم امید بفرستند خودشان با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. در این بین نفراتی هم هستند که به تیم امید فراخوانده می‌شوند اما در تیم‌های باشگاهی خود فرصت بازی ندارند.   

حال باید دید طی روزهای آتی چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد. تصمیمی که نه به ضرر باشگاه‌ها باشد و نه تیم امید را با مشکل روانه مسابقات انتخابی المپیک کند. مسابقاتی که صعود مجدد به آن برای فوتبال ایران به یک رویا تبدیل شده است. فراموش نکنیم در حال حاضر تیم امید در اولویت قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان