استفاده از ظرفیت‌ ایران برای صادرات مواد غذایی به عمان

وزیر صنعت و تجارت کشور عمان گفت: امیدواریم با توافقاتی که انجام می‌شود بتوانیم زمینه ای برای حضور ایران و استفاده از ظرفیت‌های ایران برای تأمین مواد غذایی عمان استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت‌ ایران برای صادرات مواد غذایی به عمان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بن مسعود علی بن السنیدی در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عمان با اشاره به اینکه همچنان در بحران اقتصادی جهانی هستیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم برای بالا بردن روابط تجاری دو کشور و همچنین بخش خصوصی مشترک ایران و عمان تبادلات تجاری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه 30 تاجر عمانی در هیئتی همراه این وزارتخانه وارد ایران شده تا بتواند در همه بخشهای اقتصادی، تبادلات تجاری با ایران را افزایش دهیم، گفت: پادشاه عمان تعدادی از قوانین اقتصادی کشور را تغییر داده که مربوط به شرکتهای تجاری کشور است و با این تغییرات مزایای زیادی برای تجار فراهم شده است.

وزیر صنعت و تجارت کشور عمان ادامه داد: امیدواریم توافقنامه لازم در بخش حمل و نقل دریایی بین ایران و عمان در این دوره امضا شود و در بخش بندری و گواهینامه های حمل و نقل دریایی توافقات لازم انجام شود. با توجه به اینکه روابط عمان با کشورهای دیگر در شرایط مناسبی است و از طریق ایران می‌توانیم به کشورهای همسایه دریای خزر وصل شویم امیدواریم در این اجلاس روابط تجاری بین دو کشور با توجه به ظرفیت بالایی که وجود دارد توسعه پیدا کند.

علی بن مسعود با تأکید براینکه عمان برای امنیت غذایی کشورش اهمیت زیادی قائل است، گفت: عمان از کشورهای استرالیا برزیل و هند در زمینه مواد غذایی واردات انجام می‌دهد ولی امیدواریم با توافقاتی که در این اجلاس انجام می‌شود بتوانیم زمینه ای برای  استفاده از ظرفیت‌های ایران برای تأمین مواد غذایی عمان استفاده کنیم. همچنین این اجلاس فرصت خوبی است که علاوه بر واردات و صادرات بین دو کشور در خصوص صادرات کشورهای همسایه نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت پتروشیمی در عمان ادامه داد: مناطق آزاد دو کشور می تواند نقش موثری در توسعه روابط تجاری داشته باشد و منطقه صهار و سلاله از مناطق آزادی هستند که می‌توانند در گسترش روابط تجاری بین دو کشور موثر باشند.

وزیر صنعت و تجارت کشور عمان گفت: طی 11 ماه گذشته با توجه به اینکه صدور ویزا برای تجار ایرانی تسهیل شده است، هیچ شکایتی از تجار ایرانی در این خصوص ارائه نشده و همچنین تجار عمانی نیز شکایتی در این خصوص نداشته‌اند.

علی بن مسعود با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد رشد حرکت کشتی‌های کوچک بین دو کشور بوده ایم اظهار داشت: میوه های ایرانی در حال حاضر به صورت مستقیم وارد عمان می‌شود و ماندگاری آنها 5 تا 6 روز افزایش یافته است. امیدواریم توافقنامه‌ای با شرکتهای ایرانی که مسئول کنترل باقیمانده سموم کشاورزی هستند داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت دو سال از همکاری وزارت صنعت عمان با ایران دیگر برای واردات میوه و سبزی نیازی به واسطه نداریم و امیدواریم تبادلات تجاری بین دو کشور در همه حوزه‌ها افزایش یابد زیرا این رقم در شأن دو کشور نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان