بارزانی و علاوی: تغییر خارج از قانون اساسی عراق پذیرفتنی نیست

تهران-ایرنا- «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف سیاسی الوطنیه در این کشور، روز شنبه تاکید کردند که هیچ گونه تغییری را خارج از چارچوب های قانون اساسی نمی پذیرند.

بارزانی و علاوی: تغییر خارج از قانون اساسی عراق پذیرفتنی نیست

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، دفتر بارزانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در دیدار با علاوی درباره اوضاع سیاسی، آخرین تحولات جاری در عراق از جمله تنش ها و درگیری ها در استانی جنوبی کشور گفت و گو کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف توافق کردند که «هیچ گونه تغییری در روند سیاسی کشور خارج از چارچوب قانون اساسی و مکانیزم دموکراسی پذیرفتنی نیست.»

دو طرف همچنین بر حمایت و کمک به دولت کنونی عراق به ریاست عادل عبدالمهدی تاکید کردند.

بارزانی و علاوی از دولت خواستند که همه تلاش خود را برای برقراری امنیت، کنترل اوضاع، محاکمه فاسدان و عاملان ریخته شدن خون بیگناهان به کار بگیرد.

رهبر حزب دمکرات کردستان عراق پیشتر در خصوص تحولات عراق گفته بود که هر گونه تغییر باید حقوق همه بافت های اجتماعی عراق را در نظر بگیرد.

بارزانی گفته بود که هرگونه تغییر باید در راستای برقراری امنیت، ثبات، حاکمیت قانون و تحقیق مطالبات مشروع ملت مظلوم عراق شود.

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از مهرماه گذشته با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده، طی دو ماه اخیر به خشونت کشیده شده است.

رهبران عراق و نیز تحلیلگران این کشور اعتقاد دارند عوامل نفوذی و وابسته به دستگاه های اطلاعاتی بیگانه در به خشونت کشیده شدن این تظاهرات دخیل هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان