شکوری‌راد: تحریم نه، اما شاید اصلاح‌طلبان در انتخابات لیست ندهند

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: باید مفهوم انتخابات شکل بگیرد و این یعنی که انتخابات سالم و رقابتی باشد و به اندازه کافی کاندیدا داشته باشیم که بتوانیم با آنها وارد انتخابات شویم. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است که ما هم منصرف شویم.

شکوری‌راد: تحریم نه، اما شاید اصلاح‌طلبان در انتخابات لیست ندهند

علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت که طی روزهای اخیر با حضور در وزارت کشور کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس یازدهم را اعلام کرده بود، در گفتگو با خبرآنلاین درباره تاثیر اعتراضات اخیر بر میزان مشارکت مردم و هم‌چنین راهکار اصلاح‌طلبان برای قانع‌کردن بدنه رای شان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گفت: خیلی کار سختی است، ما امیدوار نیستیم که بتوانیم همه مردم را قانع کنیم که مثل گذشته در انتخابات شرکت کنند.

برای ما مهم نیست پیروز انتخابات شویم یا شکست بخوریم

وی افزود: ما به حکم این که یک حزب هستیم، وظیفه خود دانستیم که به صحنه بیاییم و برایمان هم مهم نیست که پیروز می‌شویم یا شکست می‌خوریم. مهم این است که وظیفه خودمان را در قبال سرنوشت مردم و کشور درست انجام داده‌ باشیم.

مشارکت در انتخابات بالا خواهد رفت اگر...

دبیرکل حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که بستن لیستی با حضور چهره های شاخص اصلاح طلب، می تواند در تغییر نظر بدنه رای اصلاح طلبان تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: نمی‌دانیم از امروز تا روز انتخابات چه اتفاقاتی می‌افتد. اتفافاتی که تا زمان انتخابات می‌افتد، تعیین می‌کند که تا چه حدی مردم دوباره دلگرم می‌شوند که در انتخابات شرکت کنند یا نه. اگر دولت بتواند کارهای مثبت انجام دهد و حاکمیت چند قدم در جهت خواست‌های مردم بردارد، مردم از این یاس و سرخوردگی که به خصوص پس از اعتراضات اخیر دچارش شده‌اند، ممکن است که بیرون بیایند و مشارکت بالا برود.

در مشارکت پایین بازهم ریزش رأی اصولگرایان بالاست

وی افزود: حتی اگر مشارکت پایین هم باشد، به دلیل اینکه ریزش رای از اصولگرایان خیلی بالا است، ما همچنان امیدوار هستیم که اصلاح‌طلبان بتوانند از این انتخابات نتیجه خوبی بگیرند.

اصلاح طلبان یک لیست اصلی خواهند داشت

شکوری‌راد درباره احتمال حضور دو سرلیست در لیست اصلاح طلبان و حضور یک سرلیست زن، گفت: اصلاح‌طلبان یک لیست اصلی خواهند داشت، البته ممکن است افرادی لیست‌های متعدد فرعی هم کسانی منتشر کنند که در گذشته هم وجود داشته است، اما کاملا برای مردم روشن خواهد بود که لیست اصلی کدام است و آن لیست ملاک پیروزی اصلاح‌طلبان خواهد بود.

ممکن است از حضور در انتخابات منصرف شویم

دبیرکل حزب اتحاد ملت هم‌چنین در پاسخ به این سوال که براساس بیانیه حزب متبوعش به نظر می رسد تکلیف این حزب با حضور یا عدم حضور در انتخابات همچنان روشن نیست، گفت: ما در این بیانیه تاکید کردیم که باید مفهوم انتخابات شکل بگیرد، این یعنی انتخابات سالم و رقابتی باشد و به اندازه کافی کاندیدا داشته باشیم که بتوانیم با آنها وارد انتخابات شویم. اگر این اتفاق بیفتد، مفهوم انتخابات شکل می‌گیرد و ما هم در انتخابات شرکت می‌کنیم وگرنه ممکن است که ما هم منصرف شویم.

تحریم نه ولی شاید لیست ندهیم

او در پاسخ به این سوال که پس ممکن است اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کنند، نیز گفت: تحریم نه، اما از دادن لیست در انتخابات انصراف می‌دهیم.

خاتمی همچنان در بین مردم اعتبار دارد

شکوری‌راد هم‌چنین در پاسخ به این سوال آیا ممکن است در شرایط خاص باردیگر آقای خاتمی به میدان بیاید امضا و حمایتش را پشت لیست اصلاح طلبان قرار دهد، گفت: آقا خاتمی جزو سرمایه‌های نمادین کشور هستند و ما این سرمایه‌های نمادین را برای آینده این مردم و کشور نیاز داریم، با وجود تلاش برای ممنوع‌التصویری آقای خاتمی، ایشان همچنان جزو شخصیت‌هایی که بالاترین اعتماد و اعتبار را در میان مردم دارد،هستند بنابراین اینکه آقای خاتمی بخواهد وارد میدان بشود، تصمیم خودشان است. ما اصلاح‌طلب‌ها به اندازه ظرفیت خودمان تلاش خودمان را خواهیم کرد.

کسی که ما اصلاح طلبان را متهم به خیانت می کند، خودش خیانتکار است

شکوری‌راد درباره واکنش‌ها به بیانیه 77 اصلاح‌طلب درباره اعتراضات اخیر و اینکه اصلاح‌طلبان پس از نوشتن این بیانیه به خیانت متهم شده‌اند، گفت: کسی که به اصلاح‌طلبان خیانتکار می‌گوید خودش خیانتکار است. من این بیانیه را امضا نکردم، اما معتقدم از نظر حقوقی هیچ ایرادی نداشته است و کسانی که این بیانیه را بهانه کرده‌اند که اصلاح‌طلبان را زیر منگنه قرار بدهند و امروز نیز 20 نفر از آنان به دادسرا احضار شده‌اند،‌ راه خطایی می‌روند.

امنیت مملکت با یک بیانیه مختل نمی شود

وی افزود: در این بیانیه یک حرفی زده است و نیازی به احضار و ارعاب نیست. مملکت ما مملکتی نیست که بخواهد با یک بیانیه، امنیتش مختل شود.

217217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان