سردار پورجمشیدیان: مسئولیت حراست از انقلاب و نظام اسلامی سنگین است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در کنگره بزرگداشت شهدای بسیج منطقه سولقان با تاکید بر سنگین بودن حراست و حفاظت از نظام و انقلاب اسلامی گفت: همه شهدا از صدر اسلام تاکنون که برای دفاع از جبهه حق به شهادت رسیده‌اند. براساس نص صریح قرآن کریم زنده و ناظر و شاهد اعمال و رفتار ما هستند و نامشان هرگز در دنیا کهنه نخواهد شد.

سردار پورجمشیدیان: مسئولیت حراست از انقلاب و نظام اسلامی سنگین است

به گزارش ایسنا،سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران شب گذشته در آیین تجلیل از پدران شهدای مدافع حرم و یادبود شهدای بسیج در حسینیه قمربنی‌هاشم سولقان با بیان این مطلب افزود: پیامبر اکرم (ص) هم در این باره  فرموده است بهترین و والاترین  چیزی را که خداوند به انسان مومن عطاء می‌کند، مقام شهادت و لقاء‌الله با کسب فیض شهادت است.
 

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: این حکومت اسلامی امروز به برکت نفس پاک امام راحل و روحانیت شیعه درعالم اسلامی در ایران  شکل گرفته و  این پرچم به اهتزاز درآمده است و به برکت شهدا و حمایت مردم این انقلاب محقق شده است. بر این اساس مسئولیت نگهداری و حفظ و حراست از آن هم بسیار سنگین است.
 

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها در طول این سال‌ها مشکلات و موانع  زیادی برای نابودی این انقلاب پدید آوردند، اما نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.یکی از پدیده‌های شگفت انگیز  این انقلاب که این توطئه‌ها را خنثی کرده ، شکل گیری  بسیج به امر امام راحل است که آن را به معجزه تشبیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: امام راحل قبل ازوقوع جنگ با آ ن نگاه ژرف و تیزبینی و آینده نگری فرمان  تشکیل بسیج مستضعفین را  صادر کردند، این  فرمان در حالی صادر شد که هنوز  9 ماه به آغاز جنگ تحمیلی مانده بود و برخی تعجب می‌کردند چرا امام راحل  فرمان آ موزش نظامی جوانان و حتی  بانوان را صادر کرده‌اند.اما با گذشت 40 سال از صدور آن فرمان تاریخی،هرچه از عمرانقلاب می گذرد، ثمرات شجره طیبه  بسیج بیشتر نمایان می‌شود.  بسیج برخلاف برخی اظهارات، صرفا برای امور نظامی تشکیل نشده، بلکه بسیج یک فرهنگ است. یک نیروی همه جانبه است که در همه امور می‌تواند نقش آفرینی کند.

پورجمشیدیان اظهار کرد: دشمن در  شهریور سال 59 با آگاهی از توان نظامی ما و عدم آمادگی نیروهای مسلح به ایران حمله کرد، اما از نقش رهبری و ولایت و بسیج توده‌های مردمی برای دفاع از کشور غافل بود. امام راحل  با صدور فرمان تشکیل بسیج، دفاع مقدس  را مردمی کرد و ما شاهد یک دفاع جانانه با حضور بسیج مردمی بودیم. دشمن با حضور بسیج متوقف شد و اصلا تصور نمی‌کرد با دستور امام اینگونه بسیج از طیف‌های مختلف وارد میدان شوند  و حرکت دشمن را متوقف کنند.

پورجمشیدیان تاکید کرد: بعد ازدفاع مقدس هم حضور بسیج درهمه عرصه‌ها موثر و بی‌نظیر بوده است. درعرصه علم و دانش و فناوری، سازندگی ،درمان،عمرانی و همه عرصه‌ها بسیج توان خود را به میدان آورده و آخرین نمونه آن  راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که با همت و پشتوانه تفکر بسیجی در تولید بنزین ما را به خود کفایی رسانده است.

وی با اشاره به ظهور داعش در عراق و سوریه برای مقابله با انقلاب اسلامی  ادامه داد:تشکیل و تاسیس داعش هم در واقع  با هدف نابود کردن آثار و هویت شیعیان در منطقه بود؛ لذا هرجا رسیدند  و توانستند  آثار تشیع را از بین بردند. آنها حتی به اهل سنت حامی سربازان سوری هم رحم نکردند و قتل وعام شان کردند.


پورجمشیدیان تاکید کرد: بسیجیان غیور و پاسداران ما  در سوریه 1400 کیلومتر دورتر از مرزهای  ایران در مقابل وهابیت و داعش و تکفیری‌ها ایستادند تا این پیام  را برسانند که اگر عاشورایی  دیگر در تاریخ می‌خواهد اتفاق بیفتد این بار دیگر قطعا نابودی کفر و دشمنان  اهلبیت را به دنبال خواهد داشت و به برکت همین فرهنگ بسیج و همت بزرگمردان مظلوم بسیجی، داعش نابود شد  و اذناب آنها هم نابود خواهند شد.

وی  با انتقاد از برخی اظهارات مغرضانه نسبت به مدافعان حرم گفت: برخی در داخل زیر سایه اینن امنیت فراهم شده از فداکاری‌ها و خون‌های ریخته شده در جنگ تحمیلی و سوریه  به این مردان مظلوم اهانت کردند و گفتند برای مادیات  به سوریه رفته‌اند، این مظلومیت مضاعف  بسیج است.

پورجمشیدیان همچنین گفت: دشمن از سیلی‌های گذشته  بسیج هنوز دچار سرگیجه است و به دنبال انتقام گرفتن  است، لذا همه  ما باید بصیر و هوشیار باشیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در این مراسم با تجلیل از سیده زهرا علوی فرزند شهید مدافع حرم گفت: منطقه  سولقان قدمت تاریخی دارد و وجود امامزادگان والامقام حکایت از این قدمت و دیرینگی  دارد.

وی با تجلیل از 44 شهید دفاع مقدس  سولقان و بسیجیان پایگاه بسیج شهید علی مرادی  از برگزارکنندگان این همایش قدردانی کرد.

رزم نوازی گروه دانشکده افسری سپاه، اجرای همخوانی گروه لیله القدر و تجلیل از پدران شهدای مدافع حرم، پدر شهید مرتضی کریمی، پدر شهید مدافع حرم رسول  خلیلی و پدر شهید مدافع حرم عبدالله باقری و همسر شهید مدافع حرم خدادی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان