۹ ترفند شگفت انگیز برای پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

در زمان سرامیک کردن کف سرویس بهداشتی، حمام و... استفاده از دوغاب یک امر طبیعی است. اما پس از آن لکه‌های دوغاب از روی سرامیک باید تمیز شوند. خوشبختانه راهکارهای مختلفی برای پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک وجود دارد.

تمیز کردن سرامیک

 

ستاره ؛ سرویس خانه داری - سرامیک‌ها ظاهری زیبا به خانه‌های ما می‌بخشند. برای پر کردن درز بین سرامیک‌ها و کاشی‌ها از دوغاب استفاده می‌کنند، اما پس از دوغاب دادن سرامیک، اولین چیزی که به نظر می‌رسد کدر شدن سرامیک و از دست رفتن درخشندگی و زیبایی آن است. خوشبختانه راهکارها و ترفندهای بسیاری برای حل این موضوع وجود دارد، در این مطلب با تمام روش‌های پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک آشنا می‌شویم.

 

راهکارهای پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

1. استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید به خوبی توانایی سفید کردن بندکشی‌های بین کاشی و پاک کردن دوغاب روی سرامیک را دارد. سرکه با داشتن خاصیت اسیدی توانایی این کار را دارد. برای استفاده از سرکه باید نصف فنجان از آن را با یک چهارم فنجان آب گرم ترکیب کنید. پس از انجام این کار باید محلول را در یک ظرفی که بتوان آن را اسپری کرد ریخت. سپس باید محلول را بر روی نقاطی که لکه دوغاب دارند یا بندکشی‌ها اسپری کنید و مدت 15 دقیقه را منتظر بمانید. در ادامه کار با یک اسفنج، دستمال یا پد اقدام به پاک کردن لکه‌ها کنید.

 

پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک با سرکه سفید

 

2. استفاده از جوش شیرین، پاک کننده‌ای سالم و قوی

یکی دیگر از مواد پاک کننده‌ای که در اکثر خانه‌ها در دسترس هست جوش شیرین است. جوش شیرین به خوبی می‌تواند لکه‌های موجود بر روی سرامیک را از بین ببرد. به علاوه این پاک کننده قابلیت از بین بردن بوی بد را نیز دارد. 100 گرم جوش شیرین را در ظرفی بریزید و مقدار کمی آب گرم به آن اضافه کنید، به اضافه کردن آب ادامه دهید تا خمیری به دست آید، البته خمیر نباید خشک شود. خمیر را بر روی بندکشی‌ها و لکه‌های دوغاب بکشید و اجازه دهید مدت زمان 30 دقیقه بگذرد. بعد از آن سرامیک‌ها را آبکشی کنید.

 

بیشتر بخوانید: 14 کاربرد حیرت انگیز جوش شیرین

 

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

 

3. استفاده از آبلیمو، یک تمیز کننده اسیدی

آبلیمو با توجه به این‌که دارای اسید سیتریک است توانایی بالایی در از بین بردن لکه‌ها دارد. همچنین آبلیمو می‌تواند از رشد باکتری و قارچ‌ها نیز جلوگیری کند. طرز استفاده آن شبیه با استفاده سرکه است و شما باید نصف فنجان آبلیمو را با یک چهارم فنجان آب گرم ترکیب کنید و پس از آن بهتر است که محلول به دست آمده را درون یک ظرف اسپری بریزید و روی لکه‌ها اسپری کنید. پس از گذشت 15 دقیقه با دستمال به خوبی لکه‌ها را تمیز کنید. در آخر هم محل‌های مورد نظر را آب بکشید.

 

آبلیمو یک تمیز کننده اسیدی

 

4. سرکه سیب

سرکه سیب هم مانند سرکه سفید از قدرت بالایی برای از بین بردن لکه‌ها برخوردار است و این به دلیل اسید بالایی است که در سرکه سیب وجود دارد. نصف فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم ترکیب کنید. پس از آن یک دستمال یا اسفنج را آغشته به محلول کنید و بر روی لکه‌ها بمالید تا لکه‌ها پاک شوند. در انتهای کار نیز با آب گرم محل‌های تمیز کاری شده را بشویید.

 

استفاده از سرکه سیب برای پاک کردن لکه ها

 

5. استفاده از ترکیب پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

پراکسید هیدروژن یکی از تمیز کننده‌های قوی سرامیک است که می‌تواند به خوبی لکه‌های دوغاب را از بین ببرد و فواصل بین کاشی‌ها را تمیز کند. به علاوه این ترکیب این دو مواد تمیز کننده قادر است تا لکه‌های باقی مانده آب صابون بر روی سرامیک را هم پاک کند.

برای استفاده از این ترکیب بهتر است که یک چهارم فنجان پرواکسید هیدروژن را با نصف فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. از این ترکیب یک خمیر به دست می آید که باید به وسیله یک اسفنج یا برس آن را بر روی لکه‌های دوغاب بکشید و اجازه دهید تا 10 دقیقه بماند. پس از آن باید لکه‌ها را با گرم بشویید.

 

ترکیب پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

 

6. شستشوی لکه با آب اکسیژنه

 آب اکسیژنه هم مانند مواد پاک کننده‌های قبلی توانایی بالایی در پاک کردن لکه‌های دوغاب دارد. برای استفاده از آب اکسیژنه ابتدا باید قسمتی که لکه وجود دارد را با آب خیس کنید و سپس دو قاشق غذا خوری آب اکسیژنه را در دو فنجان آب گرم ترکیب کنید.

پس از آن با یک برس که آغشته به این محلول است اقدام به تمیز کردن لکه‌ها بکنید. این کار را باید تا جایی که لکه‌ها به طور کامل از بین بروند ادامه بدهید. پس از اتمام کار بهتر است با دستمال لکه‌ها را پاک کنید.

 

شستشوی لکه با آب اکسیژنه

 

7. استفاده از محلول آب و صابون

یکی از محلول‌های همیشه در دسترس آب و صابون است. با تهیه این محلول می‌توانید لکه‌های دوغاب را از روی سرامیک پاک کنید. دقت داشته باشید که قبل از استفاده از محلول، گرد و غبار روی سرامیک را جارو کنید.

یک پیمانه آب را با صابون ترکیب کنید. نسب آب و صابون در این ترکیب به شما بستگی دارد. محلول را روی لکه‌ها بریزید و با اسفنج را برس اقدام به تمیز کردن آن بکنید. پس از اتمام کار با آب گرم بشویید و محل مورد نظر را خشک کنید. در صورتی که هنوز لکه برجا بود می‌توانید از کمی سرکه سفید برای ادامه تمیزکاری استفاده کنید.

 

استفاده از محلول آب و صابون برای پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

 

8. ترکیب آب و پودر لباسشویی

بدون تردید پودر لباسشویی دستی یا ماشینی در همه خانه‌ها وجود دارد. شما باید مقداری پودر را با آب گرم ترکیب کنید. در اینجا هم نسبت پودر با آب در اختیار شماست و به نسبت نیاز خود باید آن را ترکیب کنید.

با استفاده از یک برس یا اسفنج که به این ترکیب تهیه شده آغشته است اقدام به تمیز کردن لکه‌ها بکنید. دقت داشته باشید که پس از انجام کار باید به خوبی سرامیک‌ها را آبکش کنید و محل مربوطه را خشک کنید تا تأثیر کار دیده شود.

 

ترکیب آب و پودر لباسشویی

 

 9. محلول مایع ظرفشویی و آب

آخرین ترکیبی که برای تمیز کردن لکه‌های دوغاب از روی سرامیک به شما معرفی می‌کنیم محلول مایع ظرفشویی و آب گرم است. نسبت ترکیب این محلول در اختیار شما است. پس از تهیه این محلول مانند دو روش قبلی با استفاده از یک برس یا اسفنج آغشته شده به این محلول لکه‌های دوغاب بر روی سرامیک را بمالید تا لکه‌ها تمیز شوند. در پایان هم محل را شستشو بدهید و با دستمال خشک کنید.

 

پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک

 

در آخر

لکه‌های دوغاب می‌تواند ظاهر زشتی را به سرامیک‌های شما بدهد. همچنین فواصل بین سرامیک و بندکشی‌ها هم در صورت کثیف شدن جلوه نامناسبی پیدا خواهند کرد. اما همه این‌ها جای هیچ نگرانی ندارند. در این مقاله روش‌های تمیز کردن لکه‌های دوغاب از روی سرامیک را به ساده‌ترین روش ممکن برای شما عنوان کرده‌ایم. لکه‌های گچ و سیمان از دیگر انواع لکه‌های سرسخت روی سرامیک هستند، اما نگران نباشد چون راهکارهای ساده‌ای برای پاک کردن آن‌ها وجود دارد، تنهای کافی است مطلب روش پاک کردن گچ و سیمان از روی کاشی و سرامیک را مطالعه کنید. لطفا در صورتی که راهکار دیگری برای پاک کردن لکه های دوغاب سرامیک می‌شناسید، آن را با ما و سایر همراهان ستاره در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان