توضیحاتی درباره واکسن‌های وارداتی آنفلوآنزا

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تبلیغات انجام شده برخی افراد علیه واکسن، امسال به خاطر اطلاع رسانی‌های انجام شده، واکسن آنفلوآنزا ۵۵ درصد بیشتر از سال قبل تلقیح و ۳۰ درصد نیز بیشتر از سال قبل وارد کشور شد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا در سال جاری افزود: علی رغم انجام تبلیغات علیه واکسن، به دلیل اطلاع رسانی‌های انجام شده در سال جاری، واکسن آنفولانزا 55 درصد بیشتر از سال قبل تلقیح و 30 درصد بیشتر از سال قبل وارد شد و همچنین این واکسن در سال جاری دو هفته زودتر از سال قبل وارد بازار شد. سال گذشته در مجموع یک میلیون و 400 هزار واکسن وارد شد که 400 هزار عدد آن امحا شد. در سال جاری یک میلیون و 860 هزار واکسن آنفلوآنزا وارد شد.

وی ادامه داد: البته هیچ وقت قرار نیست همه افراد یک جامعه واکسن آنفلوآنزا تلقیح کنند و تزریق این واکسن فقط برای افراد پرخطر که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، توصیه می‌شود.

جهانپور بیان کرد: کل تولید واکسن آنفلوآنز در جهان به اندازه کل جمعیت ایران نیست و از طرفی برخی افراد تلاش می‌کنند ته مانده واکسن‌های وارد شده را با ایجاد تقاضای القایی به مردم بفروشند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آنفلوآنزا هر ساله قربانی می‌گیرد و نکته دیگر اینکه مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در طول سال خیلی بیشتر از اپیدمی ایجاد شده در بازه زمانی فعلی است.

وی افزود: سال 94 بیش از 248 نفر در اثر آنفلوآنزا در ایران فوت کردند و در سال‌های 95 و 96 و 97 هم این میزان کمتر شد و از طرفی واکسیناسیون هم کمتر بود.

جهانپور گفت: تنها در سال گذشته، بیش از 400 هزار واکسن آنفلوآنزا دور ریخته شده در حالیکه تعداد کل واردات هم کمتر از امسال بوده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان