دخالت سفارت‌های تروئیکای اروپا در امور داخلی عراق

تهران- ایرنا- سفارت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در بغداد روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، خواستار برخورد دولت عراق با کسانی شدند که مسؤول کشتار تظاهرکنندگان عراقی هستند.

دخالت سفارت‌های تروئیکای اروپا در امور داخلی عراق

 به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، در این بیانیه مشترک که سفارت فرانسه در صفحه توییتری خود منتشر کرده، آمده است: سفرای آلمان، فرانسه و انگلیس با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، سفارت های تروئیکای اروپا از عبدالمهدی خواستند تا در خصوص کشتار تظاهرکنندگان، تحقیقات لازم را به صورت فوری انجام داده و کسانی را که مسؤول کشتار آن ها هستند، مجازات کنند.

در این بیانیه همچنین از «عادل عبدالمهدی» خواسته شده تا امنیت تظاهرکنندگان عراقی را تضمین کند.

سفارت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس همچنین تاکید کردند که  نباید به هیچ گروه مسلحی اجازه داد تا خارج از کنترل دولت فعالیت کند.

پایتخت عراق و به دنبال آن هفت استان مرکزی و جنوبی دیگر این کشور از مهرماه گذشته صحنه برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به فساد و مشکل بیکاری و ضعف خدمات عمومی است اما برخی عوامل که از آنها به نفوذی ها و عوامل خارجی یاد شده، این تظاهرات را به خشونت و درگیری با نیروهای دولتی و تخریب اموال و دارایی های عمومی و خصوصی کشاندند.

به گفته کارشناسان، برخی عوامل خشونت‌زا نمی خواهند شرایط طبیعی به عراق باز گردد و قصد دارند با ایجاد حوادث خونین، به تحریک تظاهرکنندگان و آشوب افکنی در کشور عراق دامن بزنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان