جانسون: انتخابات پنجشنبه آخرین شانس نجات برگزیت

سه روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار هشدار داد که انتخابات پیش‌ رو، آخرین شانس مردم برای نجات کشور از بن‌بست خروج از اتحادیه اروپاست.

سه روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار هشدار داد که انتخابات پیش‌ رو، آخرین شانس مردم برای نجات کشور از بن‌بست خروج از اتحادیه اروپاست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جانسون که حزب او تاکنون در بیشتر نظرسنجی ها پیشتاز بوده است در گفت وگو با نشریه دیلی اکسپرس که بامداد دوشنبه منتشر شد، ادعا کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث ظهور دوران طلایی سرمایه گذاری و رونق اقتصادی این کشور خواهد شد. به گفته او، شکاف به وجود آمده در جامعه نیز با پیروزی حزب محافظه‌کار و اجرای برگزیت ترمیم خواهد شد.

وی از رأی دهندگان انگلیسی خواست تا از پیروزی حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و در نتیجه، آنچه او بروز هرج و مرج در برگزیت خواند جلوگیری کنند.

جانسون مدعی شد: پنجشنبه آینده آخرین شانس، نه تنها برای نجات برگزیت، بلکه نجات کشور از بروز هرج و مرج است. گزینه‌ها ساده است؛ انتخاب بین پیشرفت یا هرج و حرکت رو به جلو یا عقب‌گرد است.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: به نظر می‌رسد هنوز برخی از مردم تصمیم نگرفته اند اما ما به تک‌تک آرا نیاز داریم؛ چون رقابت فشرده است. او گفت که اگر حزبش بتواند 9 کرسی بیشتر کسب کند، اکثریت مطلق پارلمان را به دست خواهد گرفت.

جانسون سپس این سؤال را مطرح کرد که آیا مردم هرج و مرج، بن بست و سردرگمی می خواهند یا دولت محافظه کار که مشکلات را حل و اولویت‌های آنها از جمله برگزیت را اجرا کند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد که حزب کارگر به رهبری کوربین، کشور را ورشکست خواهد کرد. او با اشاره به برخی وعده‌های انتخاباتی حزب کارگر گفت؛ تفاوت دولت کارگر با دولت‌های قبلی این خواهد بود که آنها اقتصاد را از همان ابتدا به بحران می‌کشند. او با بیان این مطلب نتیجه گرفت که انتخاب مردم روشن است و اگر حزب او پیروز شود، انگلیس را 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

بر اساس برنامه اعلام شده، انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ 12 دسامبر (21 آذرماه) برگزار شود.

جانسون درخواست برگزاری این انتخابات را پس از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان