صادرات اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان است

گرگان ـ ایرنا ـ رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت : صادرات، اولویت فعالیت شرکت‌ها و هسته‌های دانش بنیان گلستان است که در نتیجه این چشم‌انداز پارسال ۲ میلیون دلار محصولات و نرم افزار تولیدی این استان به خارج کشور صادر شد.

صادرات اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان است

مهدی غفاری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان گلستان ظرفیت زیادی برای تولید محصولات روزآمد و بازارپسند در بخش های گوناگون دارند که تلاش می کنیم با فراهم کردن زمینه فعالیت بدون دغدغه برای آن ها، گام موثری در راه تولید محصولات متکی به دانش نوین برداریم .

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه ژپوهش و فناوری در گرگان گفت: دستاوردهای پژوهشی ارایه شده در نمایشگاه پژوهش سال گذشته منجر به قرارداد تجاری بین پژوهشگران و صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی نشد.

غفاری ادامه داد: برخی شرکت ها و استارتاپ های حاضر در نمایشگاه به صورت مستقل، قرارداد مالی برای فروش کالا و خدمات امضا می کنند اما به دلیل نبود ساز و کار مناسب اطلاعاتی از آن نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی بیشتر صنایع از پژوهش ها ادامه داد: تحقیقات علمی نباید در غرفه های نمایشگاه و کتابخانه ها ماندگار شود بلکه مالکان بنگاه های اقتصادی باید با استفاده از نتایج این تحقیقات، علاوه بر رشد مجموعه های تحت مدیریت خود، زمینه تقویت بیشتر پایه های تحقیق علمی را فراهم کنند.

غفاری همچنین از برپایی نخستین اجرای"نیاز فن آورانه " در استان خبر داد و گفت در این طرح دستگاه های اجرایی گلستان با حضور در نمایشگاه فناوری، نیاز های خود را با محققان در میان گذاشته و برای رفع آن از پژوهشگران درخوست چاره می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان