این روزها همه علیه فوتبال شده‌اند؛

مصطفوی: فوتبال ایران روی دست دلالان می‌چرخد

تهران- ایرنا- رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ایران در سالیان اخیر روی دست دلالان چرخیده و آنها اجازه نفس کشیدن را به این رشته نداده‌اند.

مصطفوی: فوتبال ایران روی دست دلالان می‌چرخد

«داریوش مصطفوی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص حواشی این روز های فوتبال ایران از جمله جدایی «مارک ویلموتس» و «آندره‌آ استراماچونی» از تیم ملی و باشگاه استقلال حرف‌های جالبی به زبان آورد که در زیر خواهید خواند.

نبود قاطعیت دلیل مشکلات امروز فوتبال است

عدم تصمیم‌گیری قاطعانه در میان مدیران فوتبال ایران دلیل بروز رفتارهای بسیار غیرحرفه ای در این رشته است. امروز هرکسی به خود اجازه می دهد در کار فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های ما دخالت کند و با این شرایط نباید انتظار معجزه داشته باشیم. مقصد این فوتبال با این همه انتقاد کجاست؟

وی ادامه داد: همیشه از فدراسیون خواهش کردم اگر قرار است تصمیمی گرفته شود خیلی قاطعانه باشد تا کسی جرات ورود به آن را پیدا نکند. در روزهایی که رییس فدراسیون فوتبال بودم از این تصمیمات قاطعانه و فوتبالی می‌گرفتم و فراموش نکنید بعد از شکست مقابل قطر از منافع خود گذشتم ولی فوتبال ملی ایران را حفظ کردم. تاسف من این است که ما مربیان خارجی را خیلی سخت بدست می آوریم اما خیلی راحت آنها را از دست می دهیم. ما رفتار با مربیان خارجی را بلد نیستیم.

با مربیان خارجی صادق نیستیم

مصطفوی افزود: تاج باید مقابل تمام این فشارها قرار گرفته و خیلی راحت با مردم در مورد مشکلاتش حرف بزند و تغییراتی را در فوتبال ایجاد کند که مردم آن را احساس کنند.

وی  خاطرنشان کرد: مطمئن باشید حواشی اخیر تیم ملی و استقلال به زودی گریبان پرسپولیس را خواهد گرفت چون ما به مربیان خارجی دروغ می‌گوییم و از روز اول با آنها صادقانه رفتار نمی‌کنیم. در کنار این مربیان خارجی مشاوران بسیار قوی حضور دارند که خیلی راحت از بی‌قانونی فوتبال ما استفاده می‌کنند.

مدیران فوتبال ایران کوچک هستند

رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: خیلی متاسفم که مدیران فوتبال ما کوچک شده اند و برای ماندن در مسوولیت های خود دست به هر کاری می‌زنند. متاسفانه برخی رفتارهای مدیریت باشگاه استقلال در شان این تیم بزرگ نیست. مدیرعامل یک باشگاه وقتی می‌رود جلوی خانه مربی خود تا بتواند با او صحبت کند باید تاسف خورد.

وی ادامه داد: بودجه فدراسیون فوتبال در دوره ریاست من قابل قیاس با دوره فعلی نیست اما چون من از جنس این رشته بود به خوبی آن را اداره می‌کردم. ای کاش مدیران ما شان مسوولیت‌های فوتبالی را درک می‌کردند و بعد برای آن مدیر انتخاب می‌کردند.

مصطفوی تاکید کرد: به عنوان یک پیشکسوت فوتبال از باشگاه ها خواهش می کنم اگر پول ندارند به سراغ مربی خارجی نروند.

به جای الگو برداری از غرب به فکر ساخت و ساز باشیم

رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه ما در فوتبال ایران به دنبال الگوبرداری از غرب هستیم اما ای کاش اول ساختارسازی می‌کردیم و بعد به دنبال الگوبرداری بودیم. به جای اینکه ورزشگاه ساختن را از فوتبال روز دنیا یاد بگیریم فقط به دنبال آوردن مربیان خارجی برای منافع شخصی هستیم.

ملی پوش اسبق فوتبال ایران اظهار داشت: ای کاش پس  از این همه سال، امروز فوتبال ایران قانون داشت و می‌توانستیم با استفاده از قانون فوتبال پایه خود را از این وضعیت نجات دهیم. ای کاش می‌توانستیم با استفاده از قانون از ورود مربیان و بازیکنان خارجی بی‌کیفیت جلوگیری کنیم.

دلالان عامل تمام بدبختی های فوتبال ایران هستند

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: دلالان در تمام بدبختی های فوتبال ایران نقش دارند و متاسفانه امروز فوتبال ایران روی دست دلالان می‌چرخد. این افراد به مدیران فوتبال نزدیک هستند و خیلی راحت روی کار مدیران غیر فوتبالی تاثیر می‌گذارند.

وی افزود: باعث تاسف است که این اتفاقات در فوتبال ایران رخ می‌دهد و قسم می‌خورم فدراسیون فوتبال تلاش خود را می‌کند اما هجوم برنامه‌ریزی شده به این فدراسیون مانع از موفقیت مسوولان آن می‌شود.

اولویت دلالان استفاده از خارجی‌ها است

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد حواشی به وجود آمده و جدایی استراماچونی، گفت: استراماچونی که در این مدت به مربی بسیار محبوبی در فوتبال ایران تبدیل شده بود، در فوتبال ایتالیا چند سالی بیکار بود و توانست از مدیریت ناقص فوتبال ما به خوبی استفاده کند. 

وی افزود: اولویت دلالان استفاده از مربیان و بازیکنان خارجی است زیرا حضور خارجی ها منافع آنان (دلالان) را تامین می‌کنند. به عنوان بازیکن استقلال، پرسپولیس و تیم ملی و رییس فدراسیون فوتبال دلم نمی‌آید از بدی حال این فوتبال حرف بزنم اما خواهش می‌کنم به جای حاشیه‌سازی از این رشته حمایت کنید.

عملکرد سازمان لیگ به شدت ضعیف است

مصطفوی خاطرنشان کرد: امروز سازمان لیگ فوتبال ایران به خاطر آدم‌های ضعیفی که در آن حضور دارند نتوانسته لیگ ایران را به خوبی برگزار کند و ای کاش روزی یاد بگیریم در این فوتبال از افراد متخصص در مسوولیت‌ها و سِمت‌ها استفاده کنیم و برای استفاده از نیروهای قوی واهمه نداشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان