بیشترین مالیات از کدام بخش گرفته می‌شود؟

طبق لایحه بودجه ۱۳۹۹ میزان مالیات بر کالاها و خدمات ۹۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که بالاترین میزان را نسبت به دیگر مالیات‌ها دارد.

طبق لایحه بودجه 1399 میزان مالیات بر کالاها و خدمات 93 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که بالاترین میزان را نسبت به دیگر مالیات‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، دولت در لایحه بودجه سال 1399، مجموع منابع عمومی را 484 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است که از این منابع حدود 261 هزار میلیارد تومان در بخش درآمدها تعیین شده و از این رقم 195 هزار میلیارد تومان را مالیات تشکیل می‌دهد.

این درآمدهای شامل مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمدها، مالیات بر ثروت، مالیات بر واردات و مالیات بر کالاها و خدمات می‌شود.

در این راستا، میزان مالیات اشخاص حقوقی 44 هزار میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها 32 هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت 6900 میلیارد تومان، مالیات بر واردات 20 هزار میلیارد تومان و مالیات بر کالاها و خدمات 93 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده برای سال 1399 در مقایسه با رقم مصوب سال جاری 23 هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

گفتنی است؛ امسال حدود 172 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی مصوب شده بود که تا پایان هشت ماهه اول سال حدود 89 هزار میلیارد تومان آن محقق شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان