مجریان و ناظران دو بال انتخابات هستند

بیرجند - ایرنا - فرماندار قاینات گفت: رای مردم حق‌ الناس است و مجریان و ناظران دو بال انتخابات هستند.

مجریان و ناظران دو بال انتخابات هستند

محمد کریمی روز دوشنبه در نشست مشترک هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان قاینات افزود: باید از رای مردم حفاظت و صیانت کرده و با قانون‌گرایی اعتماد مردم را جلب کنیم.

وی گفت: دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی مردم از نظام، ناکارآمد نشان دادن دولت و ایجاد دوقطب‌ سازی در جامعه هستند و در این شرایط دلسوزان وظیفه دارند با پمپاژ امید و همبستگی نقشه‌های شوم دشمن را خنثی کنند.

فرماندار قاینات افزود: مردم سالاری دینی، توجه به مردم و مردم بنیان بودن، وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی با سایر کشورهای دنیا است.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات پشتوانه اقتدار نظام است اظهار داشت: نگاه تمامی کشورها به دوم اسفند بوده و حماسه حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیام نظام اسلامی خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب قاینات هم در این نشست گفت: تعدد و سلایق گوناگون در بین داوطلبان زمینه مشارکت عمومی مردم را افزایش خواهد داد و سبب اقتدار و عزت نظام و کشور می‌شود.

مهدی رحیمی افزود: قانون‌گرایی و رعایت اصل بی‌طرفی مجریان انتخابات زمینه‌ساز حضور حداکثری و مشارکت عمومی و نیز انتخاب فرد اصلح خواهد شد.

وی گفت: رفتار و عملکرد مجریان انتخابات زیر ذره بین شهروندان است و در صورت اعمال سلیقه و رعایت نکردن قانون از سوی آنها، موجب دلسردی و عدم حضور مردم در انتخابات آتی خواهد بود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان قاینات هم در این نشست گفت: سلامت، امنیت، رقابت سالم و مشارکت حداکثری چهار مولفه اساسی در انتخابات پیش رو است.

علی محمد صادقی افزود: قانون وظیفه همه را مشخص کرده است و در صورتی که مجریان و ناظرین انتخابات به وظیفه قانونی خود عمل کنند، هیچ اختلافی پیش نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به تجربیات گذشته و در سایه پایبندی به قانون و تعامل، انتخابات مجلس را با مشارکت حداکثری برگزار کنیم.

127 داوطلب نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که شمار داوطلبان در حوزه انتخابیه «قاینات و زیرکوه» 27 نفر اعلام شد.

استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که از هر کدام این حوزه‌ها یک نماینده با رای مردم راهی خانه ملت می‌شود.

شهرستان قاینات با سه بخش مرکزی، نیمبلوک و سده در شمال استان خراسان جنوبی قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان