روسیه سه‌گانه هسته‌ای خود را تقویت کرد

مسکو - ایرنا - وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که کشورش نیروی هسته‌ای سه‌گانه خود را تقویت کرده با این وجود افزایش توانمندی آن را در برنامه کار خود قرار داده است.

روسیه سه‌گانه هسته‌ای خود را تقویت کرد

به گزارش ایرنا، «سرگئی شایگو» روز دوشنبه در جمع مقام‌های نظامی ارشد روسیه گفت: نوسازی و تجهیز ناوگان هواپیماهای دورپرواز روسیه به هواپیماهای جدید، بخش هوایی سه گانه هسته‌ای را تقویت کرده است.
وی ادامه داد: در سال جاری کارخانه هواپیماسازی توپولف، هواپیماهای راهبردی توپولف-95ام.اس را نوسازی و به تجهیزات جدید مجهز کرده و بخش‌های الکترونیکی و ناوبری هوایی فرسوده این هواپیماها را تعویض کرده است.
وزیر دفاع روسیه افزود: به این ترتیب در ناوگان هواپیماهای دورپرواز روسیه، تعداد هواپیماهای قابل پرواز و استفاده افزایش یافته است.
سه گانه هسته ای روسیه شامل موشک های زمین پایه قابل حمل کلاهک های هسته ای، ناوهای مجهز به سلاح های هسته ای و هواپیماهای مجهز به موشک های هسته ای است.
 شایگو در ادامه سخنان خود در جمع مقامهای نظامی دستور افزایش تعداد ناوهای مجهز به موشک های بالدار کالیبر و سیرکون را صادر کرد.
 وی همچنین بر لزوم افزایش تعداد پهپادهای تهاجمی و تسلیحات بدون خدمه ساخته شده با فناوریهای پیشرفته شد.
گفتنی است روسیه در چارچوب امادگی سه گانه هسته ای خود هرسال بطور منظم رزمایش برگزار می کند.
آخرین رزمایش سه گانه هسته ای روز 26 مهر ماه برگزار شد و در چارچوب رزمایش فرماندهی و ستادی  چندین موشک بالستیکی و بالدار از زمین، دریا و هوا پرتاب کرد تا سه گانه هسته ای پهناورترین کشور جهان مورد آزمایش قرار گرفت.  
این رزمایش فرماندهی و ستادی با نام «گروم2019» برگزار شد و در بخش اصلی آن موشک‌های بالستیکی و کروز اسکندر-ام (با حداکثر برد 400 کیلومتر) و موشک‌های قاره پیمای یارس از سکوهای زمینی در میدان‌های نظامی جنوب و شرق روسیه پرتاب شد.
در بخش دریایی این رزمایش نیز موشک‌های بالدار کالیبر (با حداکثر برد 2000 هزار کیلومتر) از ناوها و زیردریایی‌های اتمی در دریای بارنتس در شمال غرب روسیه و در دریای خزر پرتاب شدند.
بمب‌افکن‌های دورپرواز توپولوف- 95ام.اس نیز موشک‌هایی را از هوا پرتاب کردند.
بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، موشک‌های پرتاب شده با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت کردند.
در رزمایش گروم-2019 ، 12هزار نیروی نظامی روسیه، 213 سکوی پرتاب موشک، 105 هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های توپولوف-95ام.اس و 15 ناو و نیز 310 دستگاه تسلیحات سنگین شرکت داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان