کمدی "کاپیتان ناصر" در تبریز اجرا می شود

نمایش کمدی "کاپیتان ناصر" به زبان ترکی آذربایجانی روز ۲۴ آذر ماه در سالن همایش‌های خاوران تبریز به روی صحنه می‌رود.

کمدی "کاپیتان ناصر" در تبریز اجرا می شود

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، نویسنده و کارگردان این نمایش یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایش تنها یک روز به روی صحنه خواهد رفت، افزود: این برای اولین بار در کشور است که تئاتری با گنجایش یکهزار و 370 صندلی در یک سالن نمایش داده می شود که اگر با تالار وحدت تهران با گنجایش740 نفر مقایسه شود، افتخاری دیگر برای تبریز رقم خواهد خورد.

رسول ایرانزاد موضوع این نمایش کمدی را مربوط به واقعه ای تاریخی از کشف قاره آمریکا در 520 سال قبل عنوان و اضافه کرد: این نمایش که در قالب کمدی تعریف و اجرا می شود، برداشتی آزاد از این واقعه مهم تاریخی است.

وی با بیان اینکه در نمایش کاپیتان ناصر تعداد 131 نفر که 24 نفر آنان را بانوان شامل می شود، به عنوان عوامل اجرایی و صحنه ای نقش آفرینی می کنند، اظهار داشت: تعداد بازیگران این نمایش 64 نفر است که تمامی آنها آماتور بوده و برای اولین بار به روی صحنه می روند.

ایرانزاد ادامه داد: فراخوان اصلی این نمایش برای انتخاب بازیگران اردیبهشت ماه امسال به انجام رسید که طی آن یکهزار و 407 نفر متقاضی شدند و در نهایت 198 نفر و در مرحله پایانی 64 نفر برای بازی در نمایش برگزیده شدند.

وی دلیل انتخاب زبان ترکی برای نمایش فوق را استقبال تماشاگران از نمایش های زبان مادری بیان کرد و گفت: من علاقه خاصی به اجرای زبان مادری و ترکی دارم و حتی کارهایم را ابتدا به پدر و مادر خود عرضه می کنم که زبان آنها ترکی است و چون تئاتر ارتباط مستقیم و زنده با مخاطب دارد، بنابراین احترام به ذائقه آنها واجب و ضروری است.

رسول ایرانزاد مدت اجرای این نمایش کمدی را یک ساعت و 45 دقیقه اعلام کرد و افزود: در صورت استقبال تماشاگران تبریزی می توانیم روزهای دوم و سوم اجرا را نیز تدارک ببینیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان