خیز دانشگاه و پارک علم فناوری البرز برای تولید محصول

کرج - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در اجرای یک تفاهم نامه در کنار پارک علم وفناوری استان قرار می گیرد تا ضمن انجام طرح های پژوهشی به تولید علم و تبدیل پروژه های تحقیقاتی به محصول بپردازند.

خیز دانشگاه و پارک علم فناوری البرز برای تولید محصول

براساس این تفاهم نامه که روز دوشنبه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری بین دکتر حسین کریم  رییس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر عطاءالله ربانی رییس پارک علم وفناوری البرز امضاء شد قرار است این 2 مجموعه در زمینه تحقیقات علمی در بخش محصولات دانش بنیان  بومی سازی علمی و تبدیل پژوهش ها به محصول همکاری کنند.

دکتر عطاءالله ربانی رییس پارک علم و فناوری در حاشیه امضای این تفاه نامه گفت: امروز انسجام خوبی در زمینه های علمی و تولیدی بین مراکز علمی و بخش تولید استان به عمل آمده است .

وی ادامه داد: استان البرز به لحاظ نیروی انسانی متخصص دارای ظرفیت های ارزشمندی بوده که  باید هماهنگی ها برای استفاده از این ظرفیت ها به عمل آید.

رییس پارک علم وفناوری البرز تاکید کرد که وظایف اصلی در بخش علم وفناوری و تبدیل ایده ها به محصول و تجاری سازی آنها نباید مغفول بماند.

وی گفت : در این حوزه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری امور را به خوبی  پیش می بریم.

پارک علم وفناوری استان البرز دارای حدود 154 شرکت فناور و دانش بنیان است که بخشی از فعالیت های این پارک در عرصه پژوهش ، تولید و تجاری سازی محصولات بهداشتی و درمانی است.

دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با برخورداری از حدود 10 دانشکده نزدیک به یک هزار و 500 دانشجو در شاخه های مختلف علم پزشکی دارد که یکی از مراکز علمی و پژوهشی کشور محسوب می شود.

همچنین استان البرز با برخورداری از حدود 300 شرکت تولید دارو ، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی حدود 60 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید می کند که محصولات این شرکت ها دانش بنیان بوده ضمن آنکه هر سال با کمک پژوهشگران محصولات جدید دارویی در البرز تولید و رونمایی می شود.

قرار است برای ناکامی تحریم ها بخش پژوهش دانشگاه های استان البرز در کنار صنعت و تولید فعالیت گسترده تری آغاز کند تا با تولید محصولات دانش بنیان  مقوله بومی سازی محصولات و تامین نیازهای داخلی با رویکرد رقابت در بازارهای بین المللی در شرایط تحریم محقق شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان